Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Property Management, o abordare personalizată prin filozofia Rustler

#RoMixedUse2024 Dezvoltarea regională a sucursalelor din Cluj și Timișoara, extinderea departamentului de property management, perfomanța echipelor și excelența în servicii sunt câteva dintre obiectivele pentru 2024-2025 ale Rustler România, în continuarea misiunii asumate de a livra servicii integrate unei piețe cu clienți ce caută încredere și flexibilitate.  Daniel State, Managing Partner, Rustler România evidențiază noi soluții și proiecte pentru a consolida businessuri în transformare.

Dacă ar fi să sumarizez în câteva cuvinte serviciile de property management și procesele sale definitorii, aș zice că o companie specializată în acest domeniu are datoria de a crește eficiența și profitabilitatea unei proprietăți, contribuie activ la reducerea sau eliminarea riscurilor rezultate din exploatarea comercială a unui imobil și a celor asociate proceselor de închiriere, dar cel mai important, salvează pentru proprietar cea mai prețioasă resursă de care acesta dispune, și anume: timpul.


Ce strategie și procese definesc serviciile de property management eficiente?

De la primele acțiuni necesare: evaluarea și pregătirea proprietății pentru închiriere, verificarea eligiblității potențialilor chiriași, pregătirea documentației necesare închirierii, coordonarea informațiilor unui eventual process de amenajare, colectarea și calcularea chiriei a costurilor operaționale și a utilităților, selecționarea tuturor furnizorilor de servicii necesare unei bune bune funcționalități ale clădirii, în serviciul și susținerea confortului chiriașului, până la adaptarea rapidă și implementarea măsurilor necesare situațiilor de criză (vezi pandemia), sunt doar câteva dintre activitățile de baza descrise în fișa postului unui Property Manager.

Strategia activității de property management urmează astfel strategia dezvoltatorului sau proprietarului de clădiri, căutând în permanentă sinergia și colaborarea eficientă, către obiectivul comun numit generic “acomodarea chiriașului”. Motto-ul tuturor property managerilor Rustler “We treat the properties entrusted to us, as if they were ours! / Tratăm proprietățile ce ne-au fost încredințate, ca și cum ar fi ale noastre!”, s-a transferat ca o moștenire, generație după generație, începând cu 1936, azi succesul fiind o consecință firească a acestuia.

Care sunt provocările curente, ce s-a schimbat în ultimii ani și care sunt atuurile echipei Rustler?

Ultimii ani au reconfirmat că una din constantele majore ale vieții noastre, fie personală, fie profesională este reprezentată de schimbare. Capacitatea de a ne adapta la schimbările majore din viețile nostre este o necesitate firească și constructivă, fără de care noi nu am putea progresa, supraviețui.

Apartenența la Rustler Gruppe ne conferă avantajul replicării unor servicii de excelență în domeniul nostru, având modelul de business al uneia dintre cele mai prestigioase companii de property management, cu o activitate de aproape un secol, din Austria, punând mereu pe primul loc preocuparea și dezvoltarea celei mai de preț resurse din cadrul organizației noastre ­­– oamenii.

Fără flexibilitate, adaptabilitate și o reală implicare a resursei umane competente în a oferi cele mai bune soluții, într-un mediu în care minutele contează cu adevărat, nu ar există noțiunea de profesionalism și respect față de clientul nostru.

Ce tip de clienți și proiecte au nevoie de servicii de property management, care sunt beneficiile și lecțiile învățate de Rustler în România, dar și în cadrul grupului?

Serviciul de property management este un serviciu necesar tututor proprietarilor de imobile comerciale. Astfel, prin activitățile zilnice ale unui property manager, proprietarul este reprezentat de fapt de o ochipă de specialiști în real-estate, formată din consultanți juridici, financiar/fiscal, tehnici cu cunoștințe solide, bun comunicatori și negociatori, pregătiți să facă față provocărilor pe care le implică relaționarea cu chiriașii, terții și autoritățile, proces despre care pot afirma că este unul provocator.

Printre cele mai importante lecții pe care ni le-am însușit la toate nivelurile ierarhice ale organizației noastre, cele care se instituie ca fiind și cele mai mari calități ale noastre, sunt capacitatea de decizie, transparență în comunicare și dorința de a înțelege modul de business al fiecăruia dintre clienții noștri. Știm că fiecare proprietar are un mod diferit de lucru, fiecare proprietate are specificitatea ei, iar la finalul zilei, atât clienții noștri, cât și chiriașii acestora, caută un partener care să înțeleagă nevoile pe care le au, și pe care să se poată baza.

#RoMixedUse2024


Care au fost proiectele principale ale Rustler in 2023, ce repere dau încredere și perspectivă pentru business consolidat și în 2024?

Clădirile de birouri “mulți-tenant” au repezentat mereu un interes pentru noi și avem în vedere dezvoltarea și diversificarea acestei linii de business în continuare. Luând în considerare faptul că predicțiile de dezvoltare a proiectelor noi de birouri pentru perioada 2024-2025 sunt de o ușoară stagnare, focusul proprietarilor este acela de a oferi servicii adaptate tendințelor actuale, îmbinând conceptul de “work from home” cu cel de lucru clasic, dar și de implementare a noilor concepte de “tenant care, engagement & community services” în zonele de business.

Retenția chiriașilor pe o perioadă cât mai îndelungată, creearea unui raport echilibrat între muncă de la birou și cea de acasă, sustenabilitatea clădirilor, alinierea la politicile și standardele ESG, spațiile de lucru versatile adaptate noilor cerințe, sunt doar câteva dintre acțiunile pe care un property manager trebuie să le translateze concret în viziunea unui proprietar de clădiri de birouri.

Cum s-au adaptat rețeta și echipa Rustler la provocările și schimbările multiple din ultimii 2-3 ani și cum se reflectă investițiile și implicarea în rezulate evaluate după o perioadă medie relevantă?

Putem afirma cu sinceritate că suntem lideri de piață în furnizarea serviciilor de facility management, experiența, expertiza și portofoliul susținându-ne în această declarație.

Deoarece compania avea o fundație deja solidă, bazată pe specialiști din toate domeniile tehnice necesare obiectului de activitate, ultimii 2 ani au avut că obiectiv principal consolidarea  echipei de management și lansarea unui nou departament: cel de consultanță imobiliară, cu diviziile office, industrial și terenuri. Această strategie de a crea o nouă linie de business bazată pe tranzacțiile imobiliare în contextul actual de piață, ar putea părea „îndrăzneață”, însă această decizie fost bazată pe o echipă de succes, atât din punct de vedere al leadeshipului, cât și a componentei operaționale. Vom continua să înaintăm pe acest drum care ne-a adus bună reputație de care ne bucurăm și pe piață locală, și cu entuziasm ne vom concentra pe extinderea departamentului de property management, serviciu care reprezintă businessul de suflet al Grupului Rustler.

Încă din 2014, de când am lansat pentru prima oară în România, conceptul de  “one stop shop în real-estate”, aveam în vedere o adaptare firească la cerințele industriei, care se traduce prin înglobarea tuturor serviciilor necesare unui imobil comercial: brokerage sau tranzactioanre imobiliară, property și facility management, evaluări sau due diligence, și project management – într-un pachet complet, la calitate premium. Poate părea ușor metaforic, însă trasând o parabolă cu mecanismele ceasurilor și cele 2 tipuri consacrate de mișcări, activitatea noastră necesită îmbinarea funcționalității și eficiența mișcării japoneze, cu măiestria mișcării elvețiene.

Sunt mândru că am alături de mine o echipă care împărtășește aceleași standarde înalte și aceeași viziune cu mine, astfel încât am siguranță că ajungem împreună la obiectivul nostru comun: excelență în serviciile pe care le livrăm.

Care sunt prioritățile și direcțiile strategice pentru 2024, ce sectoare ale pieței sunt în target?

Obiectivul meu în 2024 constă în dezvoltarea regională a sucursalelor din Cluj și Timișoara, având în vedere că ambele locații au crescut organic, fapt atestat de cifrele de afaceri aferente sucursalelor menționate, dar și de portofoliul de clienți. Aici mă refer la dimensiunea echipelor, implementarea procedurilor de lucru active din sediul central, investiția în procesul de pregătire și dezvoltare profesională a oamenilor din echipă, proces în care sunt implicat personal. Cunoștințele tehnice de specialitate, cele de planificare și de bugetare, managementul riscului și al resurselor sunt componentele activității noastre de zi cu zi. Pentru ca acestea să conducă la rezultatul planificat, întotdeauna voi porni de la formarea și dezvoltarea sustenabilă a unei echipe. Oamenii trebuie înțeleși, apreciați, susținuți și încurajați! Ei sunt motorul viu al oricărei companii, indiferent de amploarea ei, sau de domeniul în care activează.

Cum vedeti oportunitati de business în proiecte consolidate, cu functiuni mixed-use și / sau proiecte de inner city logistics, corelat cu reconfigurarea unor zone ale orașelor, respectiv oportunități în orașele regionale?

Consider că proiectele mixed-use au ca punct principal de plecare sinergia între viața profesională și cea personală, din perspectiva unei funcționalități complexe și complementare. Această caracteristică pleacă de la nivelul conceptual, unde investitorul/dezvoltatorul se asigură de flexibilitatea și adaptabilitatea proiectului sau, cu soluții integrate și o comasare eficientă și intuitivă a tuturor facilităților. Conceptul de proiect mixed-use este unul  în continuă adaptare la nevoile și cerințele diferitelor comunități, cu deschidere spre dezvoltarea de conexiuni funcționale, organice și cu inițiative inovatoare.

______________________________________

Publicat în cadrul proiectului #RoMixedUse2024 – analiză națională de referință, primul studiu integrat – Market Pulse Report despre proiectele mixed-use care au redefinit business & stil de viață în orașele din România, incluzând un Top 10 al proiectelor emblematice prezentate în detaliu și un Top 20 proiecte mixed-use de perspectivă din țară, ediția I, parte din capitolul exclusiv tematic al revistei TB 125.

Partener strategic: Speedwell.

Parteneri principali: Nhood România, Rustler Properties, CTP România, Concept Structure

Cu sprijinul: KONE, Metigla, AFI Romania, Urban Plaza, RAP Invest, OPTIM PM, Iulius, Wiren, Grupo Demetra, Tenrom

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

CES 2024 premiază tehnologiile Bosch

Articolul următor

Parteneriatul Blindspot și Interactions aduce vești și povești pe panourile digitale din România

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share