Producătorul de componente auto Coindu România recrutează în prezent 144 de oameni pentru fabrica de componente auto din zona liberă Curtici-Arad, cele mai multe joburi disponibile fiind pentru confecţioneri-asam¬blori articole din textile şi pentru muncitori necalificaţi, cu studii gimna¬ziale, potrivit site-ului Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Arad, citat de zf.ro.
Compania Coindu România produce în fabrica din Curtici tapiserii auto şi alte componente soft de interior pentru Audi, BMW, Volvo, VW, Renault sau Mercedes, potrivit unor informaţii anterioare. Portughezii deţin în zona liberă Curtici-Arad o unitate de producţie dezvoltată pe o suprafaţă de 17.500 de metri pătraţi, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.
În luna decembrie 2016 compania avea 2.000 de angajaţi, iar în primele trei săptămâni din ianuarie au mai fost recrutaţi încă 143 de oameni. Planurile portughezilor pentru acest an sunt de a creşte capacitatea de producţie la fabrica de lângă Arad şi de a ajunge la 2.500 de angajaţi pe plan local.
Compania Coindu România a realizat în 2015 o cifră de afaceri de 419,5 mil. lei (aproximativ 95 mil. euro), un profit net de aproape 9,5 mil. lei (peste 2 mil. euro), cu un număr mediu de 1.524 de angajaţi, potrivit site-ului Ministerului Finanţelor. În anul 2015, grupul portughez Coindu a atins o cifră de vânzări de 293,1 mil. euro, generată de activitatea desfăşurată pentru Audi, VW, BMW şi Porsche. Datele grupului arată că o treime din cifra de afaceri este asigurată de producţia din România.
În 2015, întreaga producţie de compo¬nente auto a Coindu din România mergea în străinătate, 90% ajungând în unităţile de producţie şi asamblare ale constructorului auto german BMW. România exportă astfel tapiserie către fabricile BMW din Germania, Cehia, China, Africa de Sud, Brazilia şi India, potrivit unor informaţii anterioare.
Fabrici în România, Portugalia şi Mexic
România a fost prima piaţă internaţională pe care a intrat Coindu, care în prezent mai deţine pe lângă fabrica din Curtici unităţi de producţie în Portugalia şi în Mexic, două centre de dezvoltare şi un birou de vânzări în Germania şi un spaţiu de depozitare în Slovacia, potrivit informaţiilor de pe site-ul Coindu. Cei mai mari producători de componente auto din România sunt Continental, Autoliv, Michelin, Schaeffler România, Takata Petri, Pirelli, SEWS, Bosch, TRW Automotive Safety Systems, Leoni Wiring Systems Ro, Preh România sau Coindu România.
Citește și:
Fondatorul EBS a scos o carte despre antreprenoriat
Creatorul companiei informatice preluată de grupul japonez NTT și-a lansat volumul la Institutul de Istorie George Bariţiu (IIGB)…
6 mai 2024
Un nou aquapark în Bihor, la dispoziția turiștilor, din această primăvară
Aquaparkul Venus din Băile 1 Mai se întinde pe o suprafață de 4,3 hectare, are șase piscine cu…
6 mai 2024
Se profilează hub-ul de cooperative agricole ale Ardealului
Fundația Civitas pentru Societatea Civilă (FCSC) Cluj și-a propus să facă o comuniune a celor mai performante grupări…
6 mai 2024
“Bijuteria” din Lomb, noul loc de evenimente al Clujului
Recent edificatul Centru de Excelență pentru Mobilă (CEM) devine o locație tot mai accesată pentru evenimente și întâlniri…
6 mai 2024
E gata infrastructura Centrului de Patologie Neurovasculară Cluj
Antreprenorul Construcții Erbașu București (CEB) a avansat cu lucrările la Centrul de Patologie Neurovasculară și Neurochirurgie (CPNN). “La nivelul…
5 mai 2024
Hotelul Black Tulip s-a redeschis la o jumătate de an de la incendiu
Complexul de turism din Dej marchează astfel intrarea sa integrală în funcțiune, mai târziu decât anunțau inițial proprietarii.…
5 mai 2024
Oradea va avea o autobază nouă și depou de tramvaie modernizat
Săptămâna trecută, Primăria Oradea a depus spre finanțare un mega proiect de peste 56 de milioane de euro…
5 mai 2024
Clădirea Hexagon Offices a primit certificarea WELL Health-Safety
Complexul de birouri deținut de grupul KESZ pe Calea Turzii reprezintă prima investitiție din România a companiei ungare.…
3 mai 2024