Primăria municipiului Cluj-Napoca continuă procesul de digitalizare a procedurilor din administrația publică locală.
Prin crearea primului „funcționar public virtual”, numit Antonia, începând din această săptămână, clujenii vor putea alege să își înregistreze un număr de 60 de cereri, de la distanță, fără a se deplasa fizic la registratura generală a instituției sau la una dintre primăriile de cartier.
„Simplificăm accesul clujenilor la serviciile administrației publice locale, cu ajutorul tehnologiei. Respectând cerințele legale în vigoare, am stabilit un număr de 60 de tipuri de cereri pe care cetățenii le pot adresa Primăriei, cu ajutorul funcționarului public virtual „Antonia”. Acest lucru ne permite să scurtăm cu 40% circuitul actelor în instituție, prin faptul că cererile sunt înregistrate direct la șefii de servicii sau birouri, în subordinea cărora se începe procesarea solicitării și pregătirea răspunsului către cetățean”, a explicat primarul Emil Boc.
Prin accesarea butonului „Servicii online” – „Cereri” de pe site-ul oficial al Primăriei https://www.e-primariaclujnapoca.ro/registratura/cereri/, toți cei interesați pot vedea linkurile către formularele online disponibile în această primă etapă.
Recent, primarul explica şi cum va “funcţiona” Antonia.
“Numele acelui funcţionar public virtual este Antonia şi va face două lucruri: acum, din prima etapă din 15 aprilie, va fi funcţional pentru a redirecţiona cererile online depuse de cetăţeni. Dacă e o cerere pentru parcare ea intră la primărie la ghişeul nostru de pe strada Moţilor, de acolo la registratură apoi funcţionarul o direcţionează spre alt funcţionar. Acum, toate aceste cereri care se depun online, intră în baza de date a primăriei şi acest funcţionar virtual o distribuie la parcări, de exemplu sau poate fi o cerere de acordare de locuinţă sau de cumpărare teren la Serviciul Patrimoniu. Antonia va fi acel funcţionar virtual care va face instant acest lucru, nu va mai pierde o zi cum pierzi acum când vine de la funcţionar ca să distribuie cererea spre serviciul respectiv. Ea va merge automat, instant, la serviciul de specialitate”, explica recent primarul municipiului Cluj-Napoca Emil Boc.
Sursa foto: facebook/Emil Boc
Citește și:
Fondatorul EBS a scos o carte despre antreprenoriat
Creatorul companiei informatice preluată de grupul japonez NTT și-a lansat volumul la Institutul de Istorie George Bariţiu (IIGB)…
6 mai 2024
Un nou aquapark în Bihor, la dispoziția turiștilor, din această primăvară
Aquaparkul Venus din Băile 1 Mai se întinde pe o suprafață de 4,3 hectare, are șase piscine cu…
6 mai 2024
Se profilează hub-ul de cooperative agricole ale Ardealului
Fundația Civitas pentru Societatea Civilă (FCSC) Cluj și-a propus să facă o comuniune a celor mai performante grupări…
6 mai 2024
“Bijuteria” din Lomb, noul loc de evenimente al Clujului
Recent edificatul Centru de Excelență pentru Mobilă (CEM) devine o locație tot mai accesată pentru evenimente și întâlniri…
6 mai 2024
E gata infrastructura Centrului de Patologie Neurovasculară Cluj
Antreprenorul Construcții Erbașu București (CEB) a avansat cu lucrările la Centrul de Patologie Neurovasculară și Neurochirurgie (CPNN). “La nivelul…
5 mai 2024
Hotelul Black Tulip s-a redeschis la o jumătate de an de la incendiu
Complexul de turism din Dej marchează astfel intrarea sa integrală în funcțiune, mai târziu decât anunțau inițial proprietarii.…
5 mai 2024
Oradea va avea o autobază nouă și depou de tramvaie modernizat
Săptămâna trecută, Primăria Oradea a depus spre finanțare un mega proiect de peste 56 de milioane de euro…
5 mai 2024
Clădirea Hexagon Offices a primit certificarea WELL Health-Safety
Complexul de birouri deținut de grupul KESZ pe Calea Turzii reprezintă prima investitiție din România a companiei ungare.…
3 mai 2024