Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Trenurile Alstom vor circula între Timișoara, Cluj și Iași

Noile rame electrice interregionale (RE-IR) contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) de la producătorul Alstom Ferroviaria ajung la Cluj.
Ramele electrice produse de compania franceză pot să atingă viteza teoretică de 160 km/h | Foto: Alstom

Noile rame electrice interregionale (RE-IR) contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) de la producătorul Alstom Ferroviaria ajung la Cluj.

Ramele vor circula de la Cluj-Napoca spre Timișoara, respectiv Suceava – Iași. “În felul acesta, se vor asigura două legături feroviare esențiale – conectarea celor mai importanți poli de creștere din regiunea de Vest a țării, Cluj-Napoca și Timișoara. Pe de altă parte, se va asigura tranzitul transcarpatic și jonctiunea dintre patru regiuni istorice, Transilvania, Crișana, Banat și Moldova”, conform AFR.

Ruta Cluj-Napoca – Timișoara are un parcurs de 332 km și străbate magistralele feroviare 200 și 300. Aceasta acoperă un bazin demografic de 1,5 milioane de locuitori. Ruta conectează șase reședințe de județ: Târgu Mureș (prin nodul Războieni), Alba Iulia, Sibiu (prin nodul Vințu de Jos), Deva, Arad, Timișoara.

Mizează pe potențialul turistic și economic

Ruta Cluj-Napoca – Suceava – Iași presupune parcurgerea unei distanțe de 459 km, mai ales pe magistralele 400 și 500, deservind 1,4 milioane de persoane. “Dincolo de asigurarea legăturii feroviare între două dintre principalele motoare de dezvoltare ale României, Cluj și Iași, traseul include multiple obiective turistice, balneo-climaterice și localități cu un bogat patrimoniu cultural-istoric.

Orașele sunt considerate hub-uri ale prosperității și inovării. Conform statisticilor Băncii Mondiale, Bucureşti și cei șapte poli de creștere regionali (Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Ploiești, Timișoara) concentrează 50% din populația țării și generează 75% din veniturile firmelor din România.

Prin utilizarea noilor rame de lung parcurs va spori calitatea mobilității în trei dintre acești poli de dezvoltare, precum și în localitățile care îi conectează. Zonele parcurse de noile rame electrice au un potențial economic și turistic extins, fapt ce este dovedit și de alegerea Timișoarei drept Capitală Europeană a Culturii în anul 2023. Prin utilizarea RE-IR va crește confortul pasagerilor.

Se vor îmbunătăți condițiile de transport pentru toți cei interesați de vizitarea unor orașe și localități cu o istorie bogată, oportunități economice și patrimoniu natural impresionant”, consideră ARF.

Contractul poate ajunge la 748 de milioane de eur0

Instituția a achiziționat, în martie, 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanță pe 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 37 de unități, cu mentenanță de 30 de ani. Valoarea contractului pentru achiziția celor 20 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 263 de milioane de euro.

Suplimentarea comenzii cu 17 rame și dublarea mentenanței la 30 de ani poate duce la un cost total de 748 de milioane. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat. Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la sfârșitul lui 2024.

“Remarc contribuția Băncii Europene de Investiții care ne-a sprijinit în pregătirea documentației de atribuire, inclusiv caietul de sarcini, dar și cu expertiză tehnică în evaluarea ofertelor”, a spus președintele ARF, Ștefan Roșeanu.

Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două cu cabine de conducere și patru intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Ele dispun de bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, distribuire automată de bilete și aparate de compostat. Unitățile dispun de sisteme de climatizare și conexiune Wi-Fi.

Viteza maximă de rulare este 160 km/h. RE-IR vor fi folosite pentru a asigura conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării și facilitarea conexiunilor inter-regionale. Rutele vor conecta capitala cu Constanța, Timișoara, Cluj, Iași, Suceava, Galați, Simeria, dar și Clujul cu regiunile.

Total
0
Shares
1 comment
  1. Vor circula ca și cele vechi, adică cu mult sub viteza unei mașini mici. Opriri multe, schimbări de sens, direcție, dar, mă rog, e o alternativă trenul la mașina personală, doar atât. Dacă ar fi fost linii de 160 km/oră, era interesant! Dar de la Cluj, de după dealul Feleacului, nici o șansă…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Municipalitatea băimăreamă a livrat prima comandă de asfaltare asocierii Antrepriza Reparații și Lucrări (ARL) Cluj - Construrom.

ARL și Construrom vor întreține străzile din Baia Mare cu 45 milioane euro

Articolul următor

Universitatea Oradea, motor al cercetării și dezvoltării

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share