Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Tunelul Meseș întârzie autostrada dintre Cluj și Bihor

Porțiunea din Autostrada Transilvania (A3) care include și Tunelul Meseș nu are constructor desemnat și e departe de semnarea contractului pentru proiectarea și execuția celor 41 km.

Lotul de 1 miliard de euro dintre Poarta Sălajului și Nușfalău care include acest obiectiv este încă fără constructor, la doi ani de la lansarea licitației.

Porțiunea din Autostrada Transilvania (A3) care include și Tunelul Meseș nu are constructor desemnat și e departe de semnarea contractului pentru proiectarea și execuția celor 41 km. Tunelul Meseș are 3 km. Pe A3, de la Cluj la Borș, CNAIR nu are contracte pe 96 km, conform Economedia.

Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș a fost lansată acum doi ani, în 18 noiembrie, pentru 880 de milioane de euro, dar valoarea reală a lucrărilor va depăși 1 miliard. Este unul dintre cele mai importante și dificile proiecte ale CNAIR, însă investiția bate pasul pe loc.

Din 5 august, când Curtea de Apel București a respins apelul Strabag după o contestație a Astaldi, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a reușit să finalizeze evaluarea candidaturilor. Ultimul termen înscris în Sistemul Electronic de Achiziții Publice este 29 noiembrie.

Trei loturi fără contracte

În ultimii doi ani, costul real al lucrărilor a crescut semnificativ. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a confirmat necesitatea reactualizării indicatorilor tehnico-economici. De la Cluj-Napoca până la Vama Borș 2, CNAIR nu are contracte semnate pe trei loturi: 41 km Poarta Sălajului – Nușfalău; 29 km Chiribiș – Biharia; 26 km Suplacu de Barcău – Chiribiș.

Șase constructori din Austria, Italia și Turcia au rămas în cursa pentru lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, secțiune a A3 care include și Tunelul din Pasul Meseș, cel mai lung care va fi construit pe un drum de mare viteză din România. Antreprenorii sunt Mapa – Cengiz, Strabag -Acciona, Pizzarotti, Astaldi, Tefken, REC Uluslararasi Inșaat Yatirim Sanayi.

Câștigătorul  va avea la dispoziție maximum 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor. Pe sectorul de autostradă licitat urmează să fie construite: Tunelul Meseș (cu două galerii ), de 2,89 km, cu 2 benzi de circulație pe sens; 65 de viaducte: poduri și pasaje. Contractul e estimat la 3,9 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, fiind finanțat prin fonduri europene nerambursabile.

„Performanța CNAIR arată astfel: o licitație lansată în toamna lui 2020 (mandatul Lucian Bode), candidaturi depuse (mandatul Cătălin Drulă), selectarea constructorilor în licitație restrânsă (mandatul Sorin Grindeanu), cel care a anunțat această fază a procedurii de achiziție”, potrivit Economedia.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Lights On Romania a dat startul ediției a cincea a evenimentului.

Festivalul Lights On face economie la energie

Articolul următor
Burduja a participat la zeci de întâlniri la nivel înalt, în San Francisco și Washington DC, pentru a promova România.

Ministrul digitalizării, tur de forță la giganții tehnologiei din SUA

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share