Începând cu intrarea în vigoare a noului mers de tren, 2022-2023, din 11 decembrie, CFR Călători a operat modificări și adaptări în mersul trenurilor.
Anul acesta marchează revenirea trenurilor InterCity (IC) după 10 ani de absență, reprezentând un lucru bun, deși diferențele de timpi nu sunt semnificativ mai mici față de mersul trenurilor InterRegio (IR), conform Mobilitate.eu.
Totuși, portalul a remarcat o modificare negativă în mersul de tren, vizând ruta Cluj-Napoca – București și retur, ce rămâne fără două trenuri directe de interes între cele două municipii, în același timp două importante centre universitare și de business din România.
Astfel, CFR Călători lasă mersul de tren pe ruta Cluj – București fără niciun tren în intervalul orar 10:00-22:15, prin eliminarea IR 1736 care avea un orar de circulație foarte bun, plecând la 13:40 din Cluj și sosind în jurul orei 23:00 în București. O decizie ce marchează pentru prima dată în istoria mersului trenurilor lipsa unui tren cu plecare la prânz din Cluj către București.
La schimb cu acesta, CFR Călători a introdus trenul IC 532 cu plecare la 08:10 din Cluj, deși la 07:40 există trenul 1836 tot spre București, prin Valea Jiului, care ajunge la 16:52. Apoi, la ora 10:00 pleacă IR 1734, prin Teiuș – Sighișoara, care ajunge la ora 19:38 în București.
Mobilitate.eu consideră că soluția cea mai bună este ca trenul IC 532 să plece din Cluj-Napoca în jurul orei 14:00, pentru a deservi și călătorii care pleacă în jurul prânzului către București, fiind o bună legătură în special pentru călătorii care sunt cazați în Cluj, cazarea în cele mai multe cazuri fiind până la ora 12:00.
“Decizia de a elimina trenurile directe spre București între orele 10:00-22:15 nu face decât să alunge călătorii transportului feroviar către cel rutier cu autocarul”, conform portalului.
Slabe șanse să fim interesați de excursii la București. Le pot anula toate dacă vor, nu plânge nimeni