Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Asociația Pro Infrastructură: Ritmul lucrărilor pe autostrada Cluj – Sălaj va încetini

Autostrada Transilvania (A3) Nădășelu - Zimbor, poate în trimestrele III-IV ale anului 2024… Sâmbăta trecută am filmat din dronă toți cei 30 km ai acestei secțiuni din A3.
Tronsonul dintre Nădășelu și Zimbor al A3, executat de băcăuanii de la UMB | Foto: API

Lucrările de pe tronsonul dintre Cluj și Sălaj al A3 vor scădea în intensitate în detrimentul celor de pe A7, consideră Asociația Pro Infrastructură.

“Autostrada Transilvania (A3) Nădășelu – Zimbor, poate în trimestrele III-IV ale anului 2024… Sâmbăta trecută am filmat din dronă toți cei 30 km ai acestei secțiuni din A3. Am tot spus, în 2022, în numeroase rânduri, că mobilizarea excelentă a celor de la UMB ne dădea speranțe că pot termina șantierul în 2023.

Cu o condiție: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să aprobe rapid două modificări de soluții tehnice în zone cu alunecări masive: Nădășelu, la cimitir, și în apropiere de Topa Mică.

CNAIR a întârziat foarte mult cu adoptarea lor. De curând a făcut acest lucru, cel puțin la nivel declarativ. Mingea este la UMB, care trebuie să finalizeze reproiectarea. Apoi aprobare. Apoi execuție, care nu este de ici de colo”, potrivit API.

UMB câștigă tronson după tronson

“Mai mult, UMB a semnat loturile 1 și 4 din A7 Buzău – Focșani, iar pe 2 și 3 este redeclarat câștigător (probabil se va contesta). Pe Focșani – Bacău a parafat cele trei contracte (aproape 100 km). Sursele noastre spun că va fi anunțată câștigătoare și pe restul de trei segmente rămase pe A7, adică Bacău – Pașcani.

Așadar, are în tolbă 5 din 10 loturi pe A7 și are șanse reale să le ia și pe celelalte 5. Cu toate, plus ce mai are din trecut, va trebui să livreze 400 km de autostradă și drum expres în următoarele 12-30 de luni. Așa că Nădășelu – Zimbor va aștepta mult și bine. În august 2022, CNAIR a admis o extensie de timp, până în februarie 2025, la pachet cu noul grafic de execuție.

În funcție de forțele disponibile, UMB poate inaugura cei 30 km din A3 în T III-IV din 2024, dar nu are niciun interes să o facă. Cert este că 2023 iese din discuție, iar constructorul se poate lungi, fără repercusiuni contractuale, până în primăvara lui 2025”, consideră API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Business Support Munchen (BSM) este un eveniment fantastic, unic în Europa, cu informații valoroase, invitați de top și multă energie pozitivă.

Doi traineri clujeni au predat antreprenoriatul la Munchen

Articolul următor

Global Vision a sărbătorit 18 ani; planuri de expansiune și o nouă identitate vizuală

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share