Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrăzile pe hârtie ale Sălajului

Sălajul are nevoie de autostrăzi pe bune, nu doar pe hârtie.
Secțiunea construită între Bihor și Sălaj de către turcii de la Nurol, în aprilie | Foto: Asociația Pro Infrastructură

În teorie, județul din Nord-Vestul României trebuia să aibă finalizate trei secțiuni din Autostrada Transilvania (A3), practic încă nu are nimic.

“Sălajul are nevoie de autostrăzi pe bune, nu doar pe hârtie. Chiar dacă și cei câțiva kilometri dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău vor fi finalizați probabil către sfârșitul verii, s-ar putea ca sălăjenii să nu circule pe nici unul din ei.

Cauza o reprezintă incompetența guvernului în deblocarea șantierelor de pe autostrada sălăjeană. Nu există o conexiune cu infrastructura existentă, un nod de coborâre de pe autostradă lângă Porţ, la sud de Suplacu de Barcău.

De abia acum, în ultimul ceas, guvernul încearcă să găsească o soluție  provizorie și vrea să aprobe exproprieri suplimentare pentru descărcarea de la Marca, varianta de avarie pentru deschiderea lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău”, constată consilierul sălăjean Nicolae Olar. El prezintă stadiul lucrărilor.

Situația secțiunilor din Sălaj

  • Zimbor – Poarta Sălajului (12 km)

– trebuia finalizată în 2023, stadiu de execuție 25%, termen estimat, 2025-2026

  • Nădășelu – Zimbor (30 km)

– trebuia finalizată în 2023, stadiu de execuție 51%, termen estimat iulie 2025

  • Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, inclusiv tunelul rutier Meseș (41 km)

– nu există nici măcar stabilit constructorul, termen estimat, 2030

  • Nușfalău – Suplacu de Barcău (13 km)

– trebuia finalizată la începutul lui 2023, stadiu execuție 80%, termen estimat, sfârșitul verii 2023

Exproprieri de 47 milioane € pentru descărcarea de la Marca

Guvernul a aprobat exproprieri suplimentare pentru lotul pe care compania Nurol îl deschide la sfârșitul verii, conform Economedia. Descărcarea de la Marca este varianta de avarie pentru deschiderea lotului pe care turcii îl termină în august-septembrie. Stadiul fizic de realizare este de 80%, potrivit raportării oficiale a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere .

Lotul Nușfalău (Sălaj) – Suplacu de Barcău (Bihor) nu are conexiune cu niciun alt lot al A3. Spre Cluj, lotul cu Tunelul Meseș, Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km), este contestat. Spre Oradea – Borș, noul termen pentru lotul Suplacu – Chiribiș (lotul cu viaductul Suplacu) are termen pentru depunerea ofertelor 12 iunie.

Pentru descărcarea de la Marca sunt propuse pentru expropriere 21 de imobile proprietate privată de 16.670 mp și o linie de tren a CFR care aparține statului. Valoarea despăgubirilor este de 236 de milioane de lei.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Pista Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj (AIAIC) va fi echipată cu un sistem de aterizare instrumentală și sistem de detecție a obiectelor străine.

Pista aeroportului clujean va avea sistem de detecție a obiectelor străine

Articolul următor
Profitul net al Bonas s-a cifrat la 150.175 lei, după ce în T1 2022 avea o pierdere de 312.123 de lei.

Bonas a trecut de pe pierdere pe profit

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share