Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cașcaval de capră cu mirodenii și dragoste făcut de un fost manager în imobiliare în UK

O familie tânăra din Bihor a început producția de brânzeturi, din lapte de la propria fermă de capre, care se hrănesc cu ierburile și bunătățile naturii din pădurile munților Apuseni.

Într-un cătun ascuns de lume în Munții Apuseni, un fost manager cu activitate de câțiva ani buni pe piața imobiliară londoneză face cașcaval cu mirodenii, brânză și caș.

„Dacă aveam eu impresia că să vinzi o proprietate evaluată cu mult peste prețul real este extrem de dificil sau imposibil, no… să vezi cât îi de greu să negociezi cu laptele să stea legat cum trebe”, spune Ioana Crișan, tânăra întoarsă din UK în sălbăticia Apusenilor.

A locuit la Londra aproape șapte ani. La început a fost chelneriță și team leader în Aeroportul Heatrow. După aceea, a lucrat pe partea de vânzări și închirieri imobiliare pentru doua dintre cele mai mari și dezvoltate companii din UK  – Kinleigh Folkard&Hayward, unde ultimul post a fost Senior Lettings Negotiator in Raynes Park, și manager pentru Chancellors, având sub conducere Birourile Camberley, Fleet & Lightwater.

Venirea pe lume a fetiței sale, Zarra Crișan, în urmă cu trei ani și jumătate, a făcut-o să se întoarcă acasă.

„Am simțit că nu am timp pentru ea cât e nevoie, să putem să creăm o legătura specială, nu doar mamă-fiică. Am decis să mă retrag pentru că am simțit că pierd ceva special, iar timpul nu îl voi mai putea recupera”, povestește Ioana.

Domeniul Roman

Tânăra vrea să reînvie Domeniul Roman din Cătunul Merișori de lângă Vașcău, locul care-i amintește de năzdrăvăniile copilăriei. Roman fiind bunicul-său.

„Roman a fost bunicul meu, poate unul dintre cei mai puțini «școliți» oameni pe care i-am întâlnit. Însă valorile insuflate în poveștile ce mi le spunea în copilărie, hărnicia, dedicarea, altruismul și puterea de a nu renunța m-a făcut să îmi doresc un loc care să îi poarte numele –  Domeniul Roman”, precizează tânăra.

Ioana a ales să se ocupe de creșterea animalelor, ceea ce îi aduce aminte de copilărie. În prezent are 60 de capre adulte cu lapte și 20 de ieduțe. Spune că nu i-a fost deloc ușor, dar sufletul său avea nevoie de terapie, iar natura și animalele sunt exact ce-i trebuie.

„Producția am început-o în acestă primăvară, cu pași mici, cu multe greșeli, însă acum m-am axat pe cașcavalul simplu și cu mirodenii lăsat la maturat în pivnița de piatră a bunicului Roman”, explică tânăra.

Pentru desfacerea produselor folosește marketingul online, dar și strategia veche „din gură în gură”, străduindu-se să facă produsele cu atenție și neuitând să pună ingredientul secret – „dragoste”.

Domuri geodezice

Ioana a fost mereu fascinată de „diferit“. Inspirată fiind de un complex de domuri geodezice văzute în Elveția, a decis ca într-un vârf de deal Off grid, să construiască un loc complet restras, pentru două persoane, iar universul întreg și construcția să fie conectate cu aceste aspecte, care acum îi sunt și o sursă de venit.

Experiența dobândită în Anglia o ajută, mai ales, pe partea de marketing, dar cel mai mult spune că o ajută experiența debitului de comunicare liberă, dar și curajul în abordări.

„Dacă în UK am reușit să pun baze puternice unei vieți profesionale exact de la zero, cred că nu ar trebui să am vreo temere în a face tot posibilul să reușesc acasă. Iar dacă nu voi reuși, voi ști exact unde am eșuat și va fi o lecție bună“, se încurajează Ioana.

Țara de piatră

Alături de alți mici producători ca și ea, mulți reîntorși pe meleagurile natale din țări străine, Ioana Crișan a pus bazele Asociației Țara de Piatră.

„Țara de Piatră este o asociație cu un număr modic de membrii, dar în creștere, fiecare cu activități diferite. Însă conceptul este fantastic pentru că e un fel de «clacă» bătrânească, unde mâinile tuturor se adună pentru a lucra împreună și pentru a crea un concept aparte de turism, evenimente, promovare, atât a producătorilor cât și a zonei, dar și cu multe proiecte între noi de viitor. Pentru că așa zic eu că suntem puternici, dar fiecare aduce un aport și o experiența diferită. Așadar consider ca este o asociație cu suflet“, explică tânăra.

Din asociație fac parte: Domeniul Roman, Apuseni GuestHouse, Muma Codrului, Bivoli din Țara de Piatră, Mănăstirea Izbuc, Aronia Fructe din Vașcău, Păstrăvăria Briheni.

Ca planuri de viitor, Ioana speră, în primul rând, să fie sănătoasă pentru a-și putea dezvolta proiectul.

„Vreau să merg înainte împreună cu fetița mea, pentru a crea un loc magic, cum îmi place să îi spun, unde ferma va avea producție de calitate, domul va fi mereu ocupat, și poate voi mai face unul. Însă cel mai mare plan este să mă pot bucura de toate succesele și eșecurile, cât de mari sau mici or fi, și să dau personalitate acestui loc“, conchide Ioana.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Dis-de-dimineață, sute de mijloace de transport aveau ca punct terminus vârful dealului unde are loc Techsylvania.

“Silicon Valley de Cluj”, luat cu asalt. Desant Google pe Dealul Lombului

Articolul următor

Seria de evenimente „Secretele antreprenorului de succes” (SAS) ajunge la Cluj Napoca

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share