Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada inutilă a Sălajului

Atingem borna de 1.000 km cu un minunat muzeu: cei 13 km din Autostrada Transilvania dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău sunt aproape gata. 
Cadre aeriene surprinse în acest weekend pe șantierul gestionat de Nurol | Foto: API – Marian Marin

Prima șosea de mare viteză finalizată în acest județ nu va putea fi folosită de sălăjeni pentru că nu are ieșire funcțională.

“Atingem borna de 1.000 km cu un minunat muzeu: cei 13 km din Autostrada Transilvania dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău sunt aproape gata. Turcii de la Nurol mai au doar câteva mici zone unde trebuie așternut stratul de uzură și făcute finisajele. Sunt cu parapetele de protecție instalate pe mare parte din șantier și s-au apucat și de marcajele rutiere”, remarcă Asociația Pro Infrastructură (API).

Capătul dinspre Nușfalău al noii autostrăzi se termină în câmp | Foto: Marian Marin

“E clar: chiar și cu o mobilizare lejeră în stil estival, autostrada ar fi pregătită de trafic în vreo trei săptămâni, dar nu vom putea circula la început de august. În ciuda insistențelor noastre publice reiterate timp de un an, oficialii “Companiei Naționale Anti-Infrastructură din România” s-au lălăit nepermis de mult cu formalitățile birocratice necesare descărcării provizorii de la sud de Suplacu de Barcău.

Așa că în loc să adăugăm acum 13 km la zestrea de 995 km de autostradă și drum expres aflați în exploatare în țară, mai așteptăm măcar câteva luni, până în toamnă. Până atunci, să le mulțumim iresponsabililor din CNAIR pentru acest deosebit muzeu”, conform API.

Nu se conectează cu nimic în Sălaj

Lotul trebuia finalizat la începutul lui 2023, însă noul termen estimat este sfârșitul verii. Guvernul a aprobat exproprieri suplimentare de 47 de milioane de euro pentru acest lot, conform Economedia. Descărcarea din comuna sălăjeană Marca era varianta de avarie pentru deschiderea lotului.

Lotul Nușfalău (Sălaj) – Suplacu de Barcău (Bihor) nu are conexiune cu nici altul lot al A3:  Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (cu tunelul Meseș – 41 km, nici cu Suplacu de Barcău – Chiribiș (cu viaductul Suplacu). Pentru descărcarea de la Marca erau propuse pentru expropriere 21 de imobile proprietate privată de 16.670 mp și o linie de tren a CFR care aparține statului.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Atingem borna de 1.000 km cu un minunat muzeu: cei 13 km din Autostrada Transilvania dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău sunt aproape gata.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Municipalitatea clujeană a informat că a fost redat, după modernizarea, spațiul public de pe platoul din fața Sălii Sporturilor Horia Demian, debutul fiind realizat de festivalul de activități sportive Urban Playfield.

Nord Conforest a finalizat platoul Sălii Sporturilor din Cluj

Articolul următor

"Babeș-Bolyai" demarează o suită de proiecte cu Universitatea Harvard

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share