Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Proiectul Bloomberg Philanthropies, prezentat artiștilor din Cluj

Prezentarea proiectului Asphalt Art Initiative (AAI) se va desfășura într-un spațiu informal de pe str. Piezișă, la Booha Bar. Acesta are ca scop încurajarea discuțiilor despre importanța proiectelor de artă stradală în oraș. 
Proiectul câștigător, “Ilustrație optică 3D”, este realizat de echipa OCU – KERO | Foto: PCN

Sub egida Centrului de Inovare și Imaginație Civică (CIIC) va avea loc o întâlnire informală cu tinerii clujeni.

Prezentarea proiectului Asphalt Art Initiative (AAI) se va desfășura într-un spațiu informal de pe str. Piezișă, la Booha Bar. Acesta are ca scop încurajarea discuțiilor despre importanța proiectelor de artă stradală în oraș. AAI – pictura stradală de pe str. Piezișă, a fost implementat de Primăria Cluj-Napoca printr-un grant al Bloomberg Philanthropies, prin care arta stradală este utilizată pentru a revitaliza spațiul public.

Proiectul a fost depus în cadrul apelului Asphalt Art prin Centrul de Inovare și Imaginație Civică (CIIC), cu susținerea Centrului Cultural Clujean (CCC) și Universității de Artă și Design (UAD) Cluj-Napoca.

Obiectivul este întărirea colaborării prin artă dintre actorii sociali implicați în viața comunității. Strada Piezișă, propusă pentru intervenție, este una intens circulată de către studenții aflați în campusul universitar, dar și de către ceilalți locuitori și vizitatori ai municipiului.

Tema stabilită pentru concursul de design a fost „Educație, cunoaștere, tineri. 2023 – anul competențelor” și se încadrează pe direcțiile europene verde, digital, rezilient. Regulamentul concursului de idei a stabilit criterii clare pe care concurenții le-au respectat în pregătirea proiectelor.

În toamnă a fost realizată pictura stradală de către echipa câștigătoare desemnată de un juriu mixt, în urma unui concurs de idei derulat de PCN. Proiectul câștigător poartă denumirea de “Ilustrație optică 3D”, fiind realizat de echipa formată din artiștii OCU și KERO, în zona pilot de pe str. Piezișă. Din inițiativa AAI mai fac parte mari orașe europene precum Milano sau Amsterdam, dar și americane: San Diego, Miami.

PCN a implementat o serie de inițiative din sfera artei stradale, atât prin procesul de bugetare participativă – „Artă în curtea școlii”, cât și prin parteneriate cu organizații locale și orașul înfrățit Nantes – pictura murală „Apropiați spargem zidurile” de pe strada Constanța. Artiștii locali au posibilitatea să își exprime creativitatea pe peretele legal din cartierul Mărăști.

Bloomberg Philanthropies investește în 700 de orașe și 150 de țări, concentrându-se pe cinci domenii cheie pentru crearea unei schimbări de durată: arte, educație, mediu, inovație guvernamentală și sănătate publică. Bloomberg este un grup axat pe domeniile financiar, software, date și media, cu sediul central în New York (SUA).

Bloomberg furnizează instrumente software financiare și aplicații de întreprindere. Grupul include o agenție de știri, o rețea globală de televiziune, site-uri web, posturi de radio, buletine informative pe bază de abonament, două reviste. Compania avea 176 de locații și 20.000 de angajați.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Distribuție Energie Electrică Romania a inaugurat o nouă stație de transformare 110/20kV, la Leordina

Articolul următor
Economia și dinamica imobiliară se conturează cu semne de neliniște și incertitudine, ridicând unele preocupări legate de posibile tensiuni și modificări fiscale cu evoluții posibil negative, arată o analiză a agenției Blitz.

Ce ne așteaptă în piața imobiliară în 2024

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share