Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

„Crăița Merelor” înflorește în afaceri cu Corteva Agriscience

Ea a obținut locul doi în ediția din 2021 a programului de granturi educaționale TalentA, realizând progrese semnificative cu proiectul „La cules pe Tărâmul Crăiței” și contribuind la dezvoltarea sustenabilă a comunității sale locale.

Corina Oprea, fermieră din Voinești, județul Dâmbovița, a dus afacerea familiei mai departe cu sprijinul Corteva Agriscience, companie internațională de cercetare și dezvoltare în agricultură.

Ea a obținut locul doi în ediția din 2021 a programului de granturi educaționale TalentA, realizând progrese semnificative cu proiectul „La cules pe Tărâmul Crăiței” și contribuind la dezvoltarea sustenabilă a comunității sale locale. Proiectul s-a dezvoltat ca un plan strategic pentru îmbunătățirea dinamicii afacerii de familie, introducând o linie de mere deshidratate în facilitatea lor de procesare de la nivelul laboratorului.

Grantul primit de la Corteva Agriscience, precum și cunoștințele dobândite în cadrul modulelor programului TalentA, i-au permis să implementeze inițiativa „La cules pe Tărâmul Crăiței” – un proiect educațional și interactiv captivant atât pentru copii, cât și pentru adulți, desfășurat în fiecare an în lunile septembrie și octombrie.

Elevii, familiile lor și echipa sa petrec o zi întreagă în livadă, dobândind informații valoroase despre istoria regiunii, soiurile de mere, întreținerea livezii, culesul merelor și metodele optime de depozitare. Cu peste 5.000 de vizitatori în doi ani, inițiativa nu doar a sporit vizibilitatea locală, ci a contribuit și la extinderea conceptului binecunoscut “De la fermă la furculiță” în agricultură.

Parcursul câștigătoarei a evoluat semnificativ începând cu 2021, cu accentul inițial pe producția de suc de mere și vânzările online și offline extinzându-se în 2022 prin colaborări cu magazine și cafenele din București. Evenimentele din livadă au prins avânt sub titulatura „La cules pe Tărâmul Crăițe””, iar inaugurarea vilei „Crăița Merelor The Place” a oferit o experiență plăcută oaspeților în mijlocul unei livezi vaste.

În 2023, Corina Oprea a diversificat gama de servicii prin adăugarea de mere deshidratate la gama sa de produse, colaborând cu un cunoscut lanț de cafenele din România pentru introducerea acestora în meniul lor sub formă de ceai și punci de mere. Evenimentele din livadă au atras și mai mult atenția, inspirând fermierii vecini să-și deschidă livezile pentru vizitatori. În paralel, investițiile au continuat la „Crăița Merelor The Place”, găzduind tabere, activități de wellbeing, evenimente de tip team-building și activități pentru copii.

Planurile viitoare pentru afacere prevăd extinderea conceptului „De la fermă la furculiță”, găzduirea de evenimente educaționale în timpul înfloririi primăverii, verii și recoltelor de toamnă. De asemenea, vor continua dezvoltarea parteneriatelor cu băcănii, restaurante, cafenele, și alte companii care trimit cutii cadou cu mere și suc de mere antreprenorilor români și altor clienți fideli ai acestora. În plus, planurile de afaceri ale Corinei includ promovarea serviciilor de cazare, integrarea unei mici „ferme de animale” în 2024, îmbunătățind astfel experiența din mediul rural pentru oaspeți, în special pentru copii.

„Cu programul TalentA al Corteva Agriscience, am avut oportunitatea să simt că femeile sunt susținute în agricultură, nu doar în România, ci și în alte țări. Am avut șansa să întâlnesc alte femei fermieri din țară care m-au inspirat, cu care am colaborat și alături de care am devenit parte a comunității TalentA de femei care inspiră.

Cunoștințele dobândite și specialiștii care au organizat programul au fost de primă clasă, aplicabile încă de la început atât în agricultură, cât și în alte afaceri. Cel mai important aspect pentru mine a fost acela să văd că nu sunt singura femeie care încearcă să dezvolte o afacere în agricultură, că există multe femei de succes, m-am simțit înțeleasă și am simțit că facem parte din aceeași familie.

Femeile din agricultură care putem conduce azi un tractor în câmp, mâine lucrăm la un laptop creând campanii de marketing, poimâine pregătim comunicate de presă sau livrăm comenzi, iar în ziua următoare suntem pe scenă purtând pantofi cu toc și rochii feminine și participând la discuții relevante cu bărbați din industrie”, a declarat Corina Oprea.

Impactul proiectului asupra comunității locale este semnificativ prin creșterea numărului de producători locali care și-au extins portofoliul de produse cu mere deshidratate și creșterea interesului pentru turismul rural, reflectând angajamentul Corteva Agriscience de a contribui la îmbunătățirea calității vieții în comunitățile unde fermierii trăiesc și lucrează, încercând să răspundă nevoilor acestora.

Câștigătoarea TalentA își imaginează un viitor în care femeile în agricultură vor juca roluri din ce în ce mai importante, dărâmând barierele și contribuind semnificativ la creșterea industriei.

„În misiunea unei femei fermier se află o dedicație profundă de a hrăni nu doar familia sa, ci și întreaga comunitate în care trăiește. Fie că gestionează o fermă de cultură mare sau o seră de legume, esența eforturilor noastre la Corteva Agriscience este de a ne asigura că toți semenii noștri beneficiază de o nutriție corespunzătoare. TalentA este un program fundamental în susținerea acestor femei, cultivând o rețea solidă de femei fermier dedicate să susțină și să îmbunătățească nivelul de trai al celor din jur.

Continuăm să ne adresăm femeilor din mediul rural, în timp ce ne propunem să sprijinim creșterea nivelului calității vieții în aceste zone. Cu acest program, Corteva le oferă acces la informații și finanțare, precum și suport pentru a-și dezvolta și moderniza afacerile, făcându-le competitive, productive și creative”, spune Maria Cîrjă, Marketing Director pentru România, Republica Moldova și Ungaria, la Corteva Agriscience.

Inițiativa educațională fondată de Corteva Agriscience în urmă cu cinci ani se extinde mult dincolo de poveștile de succes individuale, oferind oportunități femeilor să prospere în sectorul agricol, unde multitasking-ul și abilitățile variate sunt esențiale. TalentA, cu acoperirea sa globală și inițiativele sale, nu oferă doar sprijin financiar, ci are și rolul de a crea o rețea rezilientă de femei antreprenor în agricultură.

Corteva este o companie globală dedicată exclusiv agriculturii, care combină inovația de vârf în industrie, implicarea directă cu clienții și execuția operativă pentru a furniza soluții profitabile pentru cele mai urgente provocări ale agriculturii la nivel mondial. Corteva obține o preferință de piață avantajoasă prin strategia sa unică de distribuție, împreună cu mixul echilibrat și global diversificat de semințe, produse și servicii pentru protecția plantelor și produse digitale. Cu unele dintre cele mai recunoscute mărci din agricultură și o linie tehnologică bine poziționată pentru a stimula creșterea, compania este angajată să maximizeze productivitatea pentru fermieri, colaborând cu părțile interesate din întregul sistem alimentar pentru a-și îndeplini promisiunea de a îmbogăți viața celor care produc și a celor care consumă, asigurând progresul pentru generațiile viitoare.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

The Rainbowidea lansează sistemul R.O.S.S. și îl numește pe Costin Rotaru în funcția de Director Comercial

Articolul următor
Instituțiile expoziționale ale Consiliului Județean (CJ) Cluj au atras mai mulți vizitatori, cei mai mulți fiind la Muzeul Etnografic al Transilvaniei (MET). Muzeele subordonate CJ Cluj au reprezentat atracții pentru publicul clujean și turiști. MET a stabilit un record de vizitare, trecându-i pragul 131.027 de persoane, față de 87.866, în 2022. Creșterea a fost de 49%, publicul manifestând interes crescut pentru sediul central al instituției, Palatul Reduta, și pentru secția în aer liber, Parcul Etnografic Romulus Vuia, din zona Hoia. Pe lângă expozițiile permanente, muzeul a găzduit și 86 de activități cultural-educative, înregistrând o creștere importantă față de 2022, când au fost organizate 36, dar și 26 de expoziții temporare și un simpozion. Muzeul de Artă Cluj-Napoca (MACN) a fost unul dintre obiectivele turistice preferate, atrăgând prin expozițiile și evenimentele organizate 100.114 persoane, în creștere cu 40% comparativ cu 2022. Pe lângă expozițiile permanente, MACN a realizat 67 de expoziții temporare la sediul instituției. Lucrări din patrimoniul instituției au fost prezentate în expoziții de anvergură din țară. Muzeul Memorial Octavian Goga Ciucea a fost vizitat de 18.723 de persoane, în ușoară creștere comparativ cu 2022, când au fost înregistrate 18.245. S-a menținut tendința vizitării instituției preponderent de către elevi.

Vizitatorii muzeelor Clujului, în creștere anuală de 50%

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share