Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

KONE, soluții dedicate pentru mobilitate sustenabilă

#RoMixedUse2024  KONE România sărbătorește 15 ani.  Compania a crescut constant și în ultimii 4 ani au fost înregistrate creșteri consistente ale cifrei de afaceri. “Am consolidat și echipele locale de vânzări, instalări și service, dezvoltând acoperirea în teritoriu. Susținem construcțiile ecologice și ajutăm clienții și orașele să găsească soluțiile optime pentru definirea soluțiilor personalizate potrivite fiecărui business”, sintetizează Cătălina Dragomir, Managing Director, KONE România.

În proiecte ce devin tot mai sofisticate, care sunt principalele atuuri de brand și produs ale KONE?

Principalele atuuri de brand și produs KONE sunt legate de flexibilitatea soluțiilor pe care le putem oferi, respectiv diferite platforme de produs, oferind alternative clienților noștri în funcție de elementele de diferențiere ale investiției. Paleta largă de finisaje standard și personalizate, plecând de la finisaje clasice până la cele premium cu elemente digitale incluse, gama extinsă de opțiuni suplimentare care pot fi selectate independent pentru fiecare echipament, capacitatea de a “crea” echipamente complet personalizate prin proiectare dedicată, precum și echipa locală/regională/globală care asigură consultanță în toate fazele proiectului-asigură elementele de diferențiere. Dacă adăugăm acestor atuuri o echipă operațională puternică cu experiență dovedită în proiecte similare în ultimii 4 ani, și o echipă de service diversificată în teritoriu, capabilă să acopere întreaga flotă cu tehnicieni competenți și pe care îi dezvoltăm continuu, obținem ingredientele necesare concretizării unui proiect de succes. Dezvoltările continue de produs și inovațiile în zona inteligenței artificiale și digitalizare aduc valoare adăugată oricărei investiții în sectorul real-estate susținând argumentele investitorilor în nevoia de diferențiere într-o piață competitivă.

Ce inovații recente susțin sustenabilitatea, eficiența și rezistența dezvoltărilor orientate spre viitor? Cum pot soluțiile și tehnologiile KONE să faciliteze dezvoltările moderne ecologice/certificate?

După cum a spus vicepreședintele nostru pentru Mediu și Sustenabilitate, Hanna Uusitalo, în „Facem bine! Panou de responsabilitate corporativă pozitivă netă” la Pavilionul Finlandei pe 2 decembrie 2023: „Având în vedere că mai mult de două treimi din populația lumii se așteaptă să trăiască în zonele urbane până în 2050 și orașele fiind o sursă majoră de emisii, avem nevoie de o abordare pragmatică și sistematică a durabilității”.

Noi, cei de la KONE, putem juca un rol major în abordarea acestei provocări prin sprijinirea clădirilor inteligente și ecologice printr-o ofertă inovatoare și eficientă din punct de vedere energetic, materiale sănătoase, funcționale și durabile, precum și documentație transparentă despre impactul produselor noastre asupra mediului.

La KONE, ne angajăm să promovăm obiectivul de a capta emisiile industriale de dioxid de carbon. Pe 6 decembrie, când Finlanda a sărbătorit cea de-a 106-a aniversare, nu am putut să nu ne amintim trecutul. În istoria de 113 ani a KONE, am introdus multe noțiuni de mediu. Un prim exemplu este motorul EcoDisc, care contribuie la economii uriașe de energie și la lifturile și scările rulante neutre în CO2. Anul acesta, KONE a reușit să obțină certificarea unităților de producție neutre din punct de vedere al carbonului la nivel global – cu 18 luni înainte de termen și în conformitate cu obiectivele ambițioase ale Finlandei pentru 2035.

Sustenabilitatea nu este o tendință trecătoare pentru KONE – este o cale conștientă către viitor care este ancorată în strategia companiei noastre încă din 2008.

Produsele pe care le ofertăm țin cont de specificul proiectului și suntem în legătură constantă cu investitorii/arhitecții și proiectanții încă din faza de concept pentru a defini produsul “potrivit”. Nu există o platformă de produs specific utilizată, oferta de produse fiind atât de versatilă lucrăm împreună cu clienții noștri pentru definirea celei mai potrivite soluții particulare.

#RoMixedUse2024


Ce caracteristici diferențiază KONE când vine vorba de expertiză, echipe de vânzări și suport post vânzare, opțiuni de finanțare – achiziții pentru clienți?

În KONE există multe aplicații care permit configurarea echipamentelor în conformitate cu necesitățile proiectului. Instrumentul Car Designer facilitează răsfoirea în noua colecție de design KONE sau crearea propriului design unic. Gama noastră largă de materiale, accesorii și soluții de iluminat vă permite să creați un interior de lift care se potrivește perfect cu designul și nevoile clădirii.

KONE EnerCal este un instrument ușor de utilizat care calculează consumul de energie al lifturilor, scărilor și trotuarelor rulante, atât pentru proiectele noi sau de modernizare. Aplicația pentru fluxul de lucru de inginerie EWA, aplicație digitalizată pentru a oferi servicii de înaltă claritate clienților în licitațiile non-standard. Soluțiile de contractare sunt flexibile și adaptate necesităților clientului, în acord cu nevoile de dezvoltare a investiției. Echipele de vânzări și suport post vânzare sunt formate din echipe mixte cu contribuție locală/regională și globală. În funcție de complexitatea proiectului, acesta beneficiază de suport dedicat specializat prin constituirea unor echipe mixte dedicate proiectului în cadrul cărora își aduc contribuția colegi din Finlanda până în America, Orientul Apropiat sau Asia.

Cum a evoluat KONE de-a lungul anilor în România, ce investiții recente au consolidat adaptarea la provocările din ultimii ani? Cum apreciați ponderea proiectelor în capitală – orașe regionale?

KONE România a fost creată în 2008 ca o investiție greenfield, deci anul acesta am sărbătorit a 15-a aniversare. Organizația a crescut frumos și în ultimii 4 ani au fost înregistrate consistente creșteri ale cifrei de afaceri. De asemenea, în ultimii ani am consolidat echipele locale de vânzări, instalări și service dezvoltând acoperirea în teritoriu. Proiectele din București prezintă o componentă importantă a portofoliului dar am înregistrat succese și în orașe din țară, respectiv Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Sibiu, Constanța.

Proiecte de referință executate recent:

  1. Modernizarea scărilor rulante din stațiile de metrou Dristor, Costin Georgian, Nicolae Grigorescu, Gorjului
  2. Echiparea/modernizarea terminalelor aeroporturilor Otopeni, Brașov, Iași, Sibiu, Cluj și Satu-Mare
  3. Implicarea în proiecte de modernizare/construcție spitale în diferite regiuni

Cum vedeți că evoluează piața de real estate din România și care sunt principalele oportunități? Care sunt obiectivele cheie pentru 2024?

Piața de real estate se află într-o perioadă de tranziție ale cărei cauze sunt legate de nivelul dezvoltării economice, de impactul geopolitic regional și de limitările la nivel legislativ local. În acest context principalele oportunități sunt în strânsă legătură cu țintele PNNR și capabilitatea de absorbție a fondurilor disponibile. Obiectivele cheie pentru 2024 sunt dezvoltarea activității în regiuni și consolidarea echipelor locale astfel încât să putem întări colaborarea cu clienții noștri și să fim alături de ei în fazele incipiente ale proiectelor pentru obținerea unei soluții optimizate care să răspundă necesităților pieții specifice și care să ofere diferențiere în piață și un avantaj competitiv net.

Ce tip de soluții sau proiecte considerați relevante – inspirate din piețele occidentale care ar putea fi utile în CEE/România?

Dorim să fim partenerul preferat pentru mediile urbane durabile din punct de vedere ecologic. Inițiem transformarea către operațiuni durabile, circulare și neutre din perspectiva amprentei de carbon. Alegem sustenabilitatea în fiecare zi, iar sustenabilitatea mediului este unul dintre domeniile noastre cheie în domeniul durabilității. Ne angajăm să luptăm împotriva schimbărilor climatice globale și a pierderii biodiversității prin maximizarea impactului nostru pozitiv asupra mediului și prin minimizarea celor negative de-a lungul lanțului valoric.

#RoMixedUse2024

Zonele asupra cărora ne concentrăm în perioada următoare sunt:

1. Atingerea obiectivului de a deveni partenerul de încredere pentru a face ca oamenii să circule în clădiri durabile din punct de vedere ecologic. Susținem construcțiile ecologice și ajutăm clienții și orașele să găsească soluțiile optime pentru fluxul de oameni, luând în considerare utilizarea energiei pe întreaga durată de viață a echipamentelor.

2. Crearea unei oferte de proiecte și inovare pentru cea mai durabilă gamă cu emisii scăzute de carbon, în acest sens îmbunătățindu-le continuu produsele și lucrând împreună cu furnizorii noștri pentru a crește eficiența energetică, reciclabilitatea și conținutul reciclat din oferta noastră.

3. Impactul în operațional, în acest sens ne angajăm să realizăm propriile noastre operațiuni neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030, iar unitățile noastre de producție deja până în 2024; urmărim dezvoltarea unei flote de vehicule cu emisii scăzute și utilizarea energiei regenerabile în toate unitățile noastre.

4. Acceptul pe modul de gândire și comportament prin îmbrățișarea unei mentalități și comportament de mediu ca parte a culturii noastre. Ne străduim în mod constant să învățăm mai mult și să ne dezvoltăm expertiza cu privire la cum să ne reducem și mai mult impactul asupra mediului.

Publicat în cadrul proiectului #RoMixedUse2024 – analiză națională de referință, primul studiu integrat – Market Pulse Report despre proiectele mixed-use care au redefinit business & stil de viață în orașele din România, incluzând un Top 10 al proiectelor emblematice prezentate în detaliu și un Top 20 proiecte mixed-use de perspectivă din țară, ediția I, parte din capitolul exclusiv tematic al revistei TB 125.

Partener strategic: Speedwell.

Parteneri principali: Nhood România, Rustler Properties, CTP România, Concept Structure

Cu sprijinul: KONE, Metigla, AFI Romania, Urban Plaza, RAP Invest, OPTIM PM, Iulius, Wiren, Grupo Demetra, Tenrom

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Direcția Județeană de Statistică (DJS) Cluj a anunțat numărul autorizațiilor de construire eliberate pentru clădiri rezidențiale în noiembrie 2023, dar și în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie din anul trecut.

Recul al pieței construcțiilor la Cluj

Articolul următor
Muzeul Farmaciei din Cluj-Napoca (MFCN) s-a redeschis, după o pauză de șase ani, în Casa Hintz, la o lună și jumătate după inaugurarea Librăriei Cărturești, situată în același imobil.

Asalt la Casa Hintz. Sute de oameni la redeschiderea Muzeului Farmaciei

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share