Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dimex a adus 200 de muncitori pentru conectarea A3 la DN1

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj a prezentat imagini de pe șantierul drumului expres de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre Autostrada Transilvania (A3) Drumul Național 1, de la Tureni.
Lucrările executate de Dimex la Tureni, în noiembrie 2023 | Foto: API

Compania bistrițeană lucrează pe șantierul din zona comunei Tureni, cu 153 de utilaje, în cadrul contractului de 134 milioane €.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj a prezentat imagini de pe șantierul drumului expres de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre Autostrada Transilvania (A3) și Drumul Național (DN) 1, de la Tureni.

“În această perioadă, antreprenorul efectuează lucrări la terasamente, șase structuri (fundații indirecte, radiere, elevații pile și culee), lucrări de drenaj (dren longitudinal sub șanț) și de consolidare – realizare de pământ armat.

Lucrările sunt adaptate la condițiile meteorologice. Se implementează măsuri suplimentare atunci când programul sau tehnologiile folosite impun acest lucru. Antreprenorul este mobilizat în șantier cu 196 de muncitori și 153 de utilaje”, a a transmis DRDP Cluj.

Executanți ai Drumului Expres (DEx) 4 sunt Dimex 2000 Company (lider de asociere), Autotehnorom, OPR Asfalt, Obras Publicas y Regadios, CON-A Operations, care au ajuns, în prezent, la 11,8% din lucrările programate. Lungimea drumul de legătură 4 este de 5 km, cea a bretelelor la nodul cu A3, de 5 km, iar la nodul cu DN 1, de 2,7 km.

Valoarea contractului se ridică la 562 milioane lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în august 2023, durata execuției fiind prevăzută la un an și jumătate. Sursa de finanțare o reprezintă Programul Transport 2021-2027.

Speranțe de finalizare în acest an

“Dimex a avut un start curajos pe DEx 4, care va lega, într-un final apoteotic, municipiile Turda și Dej. Cei nici 5 km de lângă Tureni sunt așteptați cu sufletul la gură de clujeni și de toți șoferii aflați în tranzit. Chinul lor ar putea să se termine mai repede, la sfârșit de 2024.

Cei de la Dimex au atacat lotul cu mult tupeu și ne dau speranțe că ar putea face o mare performanță în prima lor aventură ca lideri pe un proiect major de infrastructură rutieră: inaugurare în decembrie 2024, înainte de termenul contractual, februarie 2025”, aprecia Asociația Pro Infrastructură (API).

DEx 4 este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în municipiul Cluj-Napoca din A3, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Florești şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România (50.000 autovehicule / zi).

Un alt drum de conexiune în zonă, de 17 km, către Varianta Ocolitoare Vâlcele – Apahida (Centura Cluj Est – CCE) a fost propus spre modernizare din fonduri UE. Modernizarea Drumului Județean 103G Tureni – Ceanu Mic – Aiton – Gheorghieni – CCE e estimată la 191 milioane lei. Astfel, Tureni devine punct de conexiune rutieră atât cu CCE, cât și cu A3.

Continuarea spre Dej, scoasă la licitație

“Cu o mică, foarte mică întârziere de doar doi ani și șapte luni, studiul de fezabilitate pentru DEx Cluj – Dej a fost din nou scos la licitație.
Momentan, documentația este trimisă către validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, după care se publică pe portalul oficial de licitații”, a transmis deputatul clujean Viorel Băltărețu.

“Am transmis ANAP documentația necesară atribuirii contractelor pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru construirea drumului de mare viteză Caransebeș – Lugoj și a DEx Cluj – Dej. Durata fiecărui contract este de 21 de luni, din care 18 luni elaborarea studiilor de fezabilitate.

Cele două contracte vor fi finanțate prin Programul Transport 2021-2027. După validarea celor două documentații de atribuire vom publica anunțurile de participare la licitație și datele limită pentru depunerea ofertelor”, a menționat Cristian Pistol, director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

“Autostrada Nordului” va fi un drum expres care va conecta nordul României la rețeaua europeană de autostrăzi – județe ca Satu Mare, Maramureș, Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud, Suceava. Drumul expres este un drum public cu viteze admise de până la 120 km/h și benzi de circulație mai înguste – fără banda de urgență, cu separator de beton.
Am transmis Agenției Naționale pentru Achiziții Publice documentația necesară atribuirii contractelor pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru construirea drumului de mare viteză Caransebeș - Lugoj și a drumului expres (DEx) Cluj - Dej.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Aeroporturile din Cluj-Napoca, Timișoara sau Târgu-Mureș vor fi private de curse efectuate până acum de către operatorii Wizz Air (Ungaria) și Lufthansa Airlines (Germania),

Wizz Air și Lufthansa renunță la 12 rute din Ardeal și Banat

Articolul următor
Am urat bun venit în orașul nostru noului proprietar al fabricii de sârmă, Ioan Teslaru, de la Intertranscom Impex Bacău.

Proprietarul Intertranscom, văzut ca salvator al industriei din Beclean

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share