Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Drumul ce leagă Centura Oradea de Autostrada A3 va fi inaugurat în 28 martie

Anunțul a fost făcut în cadrul vizitei de vineri, 22 martie 2024, pe șantierul drumului expres de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, primul ministru, Marcel Ciolacu și președintele Senatului României, Nicolae Ciucă. Din delegație a mai făcut parte fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode.

În postura de gazde s-au aflat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, primarul Oradiei, Florin Birta, prefectul Bihorului, Dumitru Țiplea, dar și membrii din conducerea PSD Bihor.

 

Tur de forță

Vizita delegației guvernamentale s-a vrut un tur de forță pe mai multe șantiere de infrastructură din Moldova, Transilvania și Banat. A început dimineața pe – Lotul 2 Domnești Târg – Răcăciuni din Autostrada A7 în zona localității Adjud. A urmat vizita la Centura Orașului Beclean.

Delegația a ajuns la Oradea în jurul orei 15:00.

Strabag a finalizat drumul înainte de termen

Lucrarea a fost prezentată în fața delegației de către Marius Mitrofan, managerul de proiect din partea Strabag, firma care a executat lucrarea. Acesta a făcut o prezentare în imagini sugestive a întregului proiect, la data la care au început lucrările și în prezent.

Imagini cu investiția la început și la final

Proiectul este finanțat în cadrul Programului Infrastructură Mare 2014 – 2020. Contractul s-a semnat în 21 iunie 2021, iar ordinul de începe al lucrărilor a fost dat în 27 septembrie. Șase luni de proiectare, doi ani de execuție. Termenul oficial de finalizare a lucrărilor este 30 aprilie. Suntem foarte mândri să vă spunem că împreună cu echipa cu care am colaborat aici ne-am putut încadra în termen. Lungimea drumului este de 19,7 km. Ca structură principală din acest proiect este pasajul și podul care traversează Crișul Repede, cu o lungime de 676 de metri.

În cadrul acestui proiect avem trei noduri rutiere, unul dintre ele fiind zona în care suntem noi acum, unde am supratraversat Drumul Național 1 printr-un pasaj cu bretele de descărcare din ambele sensuri. Cea mai de efect lucrare a fost zona unde trebuia să trecem printre două lacuri formate de două balastiere, unde dimensiunea drumului era de 3 metri. Ultimul nod rutier leagă drumul de legătură cu Autostrada A3 și Vama Borș II”, a informat Marius Mitrofan.

Marius Mitrofan, managerul de proiect, a prezentat lucrarea

Managerul de proiect a mai precizat că Strabag a folosit pe acest proiect o tehnologie nouă, tehnologia BIM (Business Information Modelling), care înseamnă că digitalizarea producției în așa fel încât să poată fi folosite echipamente moderne.

Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor, a subliniat faptul că acest proiect este foarte important Oradea și pentru regiune din două punte de vedere.

În primul rând pentru că leagă județul cu Autostrada Transilvania, care este la 15 km nord de Oradea. Cei care știu cum sunt accesele, de exemplu de pe autostradă spre Timișoara, își dau seama ce dificil este să ai o autostradă la 15 km și să nu ai legătură cu ea. Deschiderea acestui tronson va descongestiona circulația în Zona Metropolitană, va reduce numărul de accidente și va face ca Oradea să fie legată direct cu Europa. A doua chestiune importantă: capătul Drumului Expres Arad – Oradea va continua cu acest drum expres și practic vom avea legătura atât pe culoarul strategic Nord – Sud, dar și între cele două autostrăzi ale României, la capătul de vest”, a subliniat Ilie Bolojan.

Ilie Bolojan a subliniat importanța investiției pentru Oradea și regiune

Acesta a precizat că pentru realizarea acestui proiect, care este un pionierat pentru România, în 2016 s-a semnat primul protocol de colaborare dintre o autoritate locală și CNAIR, și s-a predat proiectul CNAIR. A urmat studiul de fezabilitate, refacerea lui.

Bolojan a ținut să aprecieze colaborarea foarte bună în acești ani cu guvernele României, cu Ministerul Transporturilor.

Nodul rutier important cu Drumul Expres Arad – Oradea era o girație. S-a transformat într-o rețea de pasaje. Girația de pe Borșului s-a desființat, iar aici sub noi, cu acordul Ministerului Transporturilor, s-a făcut reconfigurarea acestui pasaj, pentru ca tram-trenul care va lega Oradea de comuna limitrofă – Borș, să poată trece pe sub el. Altfel, proiectul era blocat”, a explicat președintele CJ Bihor.  

 

 Drumul face parte din Via Carpatia

La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a felicitat firma Strabag pentru lucrarea efectuată și predate înainte de termen.

„Acest drum de legătură este important pentru că trebuie să se continue în jos. În acest moment, avem licitație pentru toate cele trei loturi de la Oradea la Arad. După aceea venim cu Autostrada A1 Arad – Timișoara. Până la sfârșitul anului vom semna și vom da câștigătorii și la Timișoara – Moravița. Cel mai scurt drum de la Marea Baltică la Marea Egee este cel care pleacă de la Gdansk – Varșovia – Cracovia – Kosice – Debrețin – Oradea – Arad – Timișoara – Moravița – Belgrad – Salonic. Dacă vrem să treacă pe la noi acest drum, trebuie să ne mișcăm foarte repede”, a declarat Sorin Grindeanu.

Nicolae Ciucă a vorbit și el despre importanța acestor investiții în infrastructură, lăudând implicarea autorităților locale în acest proiect.

„Cred că România își va atinge potențialul în momentul în care prin aceste lucrări de infrastructură vom reuși să legăm toate cele trei provincii istorice ale țării”, a precizat Nicolae Ciucă.

Marcel Ciolacu a subliniat faptul că datorită coalizării PSD cu PNL s-a reușit realizarea mai multor proiecte care altfel nu ar fi avut sorți de izbândă.

„Nu mai vorbim de vise. Nu mai vorbim de promisiuni. Vorbim de realități. O spun fără nici o reținere, până nu am făcut această coaliție de guvernare, nu prea ne-am ținut de cuvânt. Ne-am asumat și inițiativa celor trei mări: Marea Baltică, Marea Adriatică și Marea Neagră. Acest tronson e parte din acest drum de mare viteză pe care ni l-am asumat. În momentul în care există colaborare, există bunăvoință, există determinare, și, mai ales, stabilitate politică – să nu credeți că se vor termina vreodată discuțiile între noi ca și oameni politici, dar o spun fără nici o reținere: suntem condamnați împreună să realizăm acest proiect pentru România”, a declarat Marcel Ciolacu.

De la Oradea, delegația s-a deplasat pe Centura de Sud de la Timișoara.

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Forul județean solicită modificarea statusului de rezervă al proiectului referitor la realizarea Centrului Integrat de Transplant (CIT) Cluj, fie în admis, fie în respins, astfel încât să poată acționa în consecință.

Centru de transplant de 190 milioane €, caut finanțare!

Articolul următor

Ebm-past Oradea, preluată de Siemens

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share