Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Universitatea de Științele Vieții Timișoara a deschis Akademika Market, un magazin alimentar unde comercializează produsele proprii

Legume sau produse lactate, dar și vinuri, toate produse de Universitatea de Științele Vieții Timișoara, multe parte a procesului didactic, pot fi acum achiziționate de la magazinul amenajat de instituția de învățământ superior la Stațiunea Didactică pe care o deține în Calea Aradului. Alături de produsele Universității, la Akademika Market se vor mai găsi produse provenite direct de la producători locali din județele din vestul României.

Gama produselor oferite e una largă, acoperă 150 de produse, lactate, carne, legume, fructe, panificație, gemuri naturale, celebra zacuscă, pește, chiar și vin. Mare parte provin din fermele deținute de Universitatea de Științele Vieții, fiind rodul activității depuse pe cele câteva mii de hectare de teren, în sere, dar și în ferma piscicolă proprie.

„Am vrut să respectăm principiul dorit de Uniunea Europeană intitulat <Din fermă direct pe masa consumatorului. De la fermă, la furculiță. Am vrut să arătăm că se poate pune în aplicare un asemenea principiu modern, deschizând o băcănie cu produse agroalimentare locale, proaspete, venite direct de la producătorii autohtoni din regiunea Banatului. Astfel vrem să prezentăm un mesaj foarte clar: Universitatea de Științele Vieții susține și sprijină agricultura românească, susține producătorii locali și în direcția educării și informării populației pentru a ști să aleagă și să consume produsele locale autentice de calitate provenite de la producătorii locali din zona Banat. Pe etichetele produselor se află toate informațiile cu privire la produs și proveniența sa și calitățile specifice. Astfel, consumatorul, populația să știe exact ceea ce consumă. Pe viitor, cetățenii își vor putea comanda produsele dorite și le vor primi acasă”, a declarat Cosmin Popescu, rectorul Universității de Științele Vieții Timișoara.

Planurile de viitor sunt mari.

„Avem deja vinul nostru, este îmbuteliat în sticlele noastre. Avem vie, linie de vinificație, nu producem în cantități uriașe, ci e pentru cercetare și microproducție. Avem o fermă didactică înființată prin Hotărâre de Guvern. Pe partea de bovine e finalizat, vine acum laboratorul pe suine, cel de păsări funcționează, de acolo avem ouăle, cel de ovine este funcțional. De acolo avem brânză.  Vom investi mult. Vom produce și ulei, punem la punct moara pentru panificație”, a mai spus rectorul Cosmin Popescu.

Operatorul băcăniei spune că produsele sunt de cea mai bună calitate și sunt ”adevărate”, având trasabilitatea cunoscută.

Conceptul Akademika Market mai are două locații, una în Timiș, una în Arad. Akademikafood este marcă înregistrată a Universității, încă din 2019.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
7.500 de participanți veniți să vadă oferta de job-uri a unor mari angajatori din zona Transilvaniei, dar și cea a școlilor, liceelor și universităților clujene a consemnat Târgul Locurilor de Muncă și Orientare în Carieră (TLMOC). 

1.200 de joburi aruncate pe piață într-o zi la Cluj

Articolul următor
Holcim România a realizat o achiziție prin care a preluat activele, angajații și echipamentele aferente producerii și comercializării de betoane aparținând Betonexpres, important producător de betoane din zona Florești (județul Cluj).

Holcim a preluat activele și angajații Betonexpres

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share