Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

200 de participanți la HR Summit Cluj

Cei peste 200 de participanți au dezbătut provocările existente dintotdeauna în industria HR, cât și pe cele emergente. 

Conferința HR Summit – punct de întâlnire a specialiștilor în resurse umane, a managerilor și a liderilor din companii – a avut loc la Cluj-Napoca.

Cei peste 200 de participanți au dezbătut provocările existente dintotdeauna în industria HR, cât și pe cele emergente. Ediția de anul acesta a HR Summit s-a concentrat pe găsirea soluțiilor la unele dintre cele mai presante provocări cu care se confruntă departamentele de resurse umane.

Acestea sunt lipsa de personal calificat, scăderea productivității, necesitatea oferirii beneficiilor angajaților și dificultatea reținerii talentelor în companii. În același timp, specialiștii în resurse umane au creionat o imagine a viitorului industriei HR, influențat de noile tehnologiile precum inteligența artificială sau munca în regim hibrid care pun și mai multă presiune pe domeniu.

Conferința a început cu o discuție referitoare la impactul pe care efectele pandemiei, popularitatea ChatGPT si a inteligenței artificialae, tendințele din domeniile economic, sănătate și geopolitic le au asupra pieței muncii la nivel global în 2023.

Peste 85% dintre companii își doresc adoptarea rapidă a noilor tehnologii și extinderea digitalizării pentru a genera performanță în organizația lor. În același timp, se estimează că avansul tehnologic poate face ca 44% din competențele actuale ale angajaților să fie afectate sau chiar să devină inutile în următorii cinci ani.

Primul panel al evenimentului s-a concentrat pe fericirea angajaților, recrutarea și retenția acestora, dar și asupra celei mai noi, dinamice și pline de entuziasm categorii de angajați – generația Z.

Astfel, cu o experiență internațională în Franța, Italia și România, ocupând poziții de director de HR operațional și funcțional la nivel mondial, Alina Perrin a vorbit despre fericirea, bunătatea și reziliența angajaților în interiorul companiilor. ”8,8 miliarde de dolari este costul anual al nefericirii angajaților”, a declarat aceasta.

Cristiana Belodan, Brand Strategy Consultant, a provocat participanții să răspundă la următoarea întrebare: Ce știți despre Generația Z? Fiind definită ca o generație a contrastelor, 29% dintre cei mai tineri angajați sunt mai ambițioși și influențați de bani decât generațiile anterioare, 51% își doresc un program flexibil la muncă, iar, în medie, aceștia petrec 3 ani în cadrul unei companii.

Lavinia Nicoară și Iulian Foca (MSG Systems) au vorbit despre retenția angajaților. Astfel, elementele cruciale prin care companiile îți pot păstra oamenii de valoare sunt adaptabilitatea, flexibilitatea în departamentul de HR sau autenticitatea și deschiderea în comunicarea cu angajații.

O discuție deschisă despre provocările persistente din domeniul HR a fost purtată de Cristina Bidiga, avocat NNDKP, Dan Kobliska, Capgemini Engineering, Alina Pop, Foundever România și Magnoliu Stan, director Smart HR România. Printre temele dezbătute au fost recrutarea personalului, beneficiile angajaților, productivitate și politici care sa ajute organizațiile sa fie mai eficiente si mai sustenabile.

Al doilea panel a început cu o dezbatere despre provocările emergente din domeniul HR. Cristian Gabriel Pavel, CEO Alfa Software, Sînzina Mureșan, HR Director la Emerson, Magnoliu Stan, director Smart HR România și Ionuț Gherle, moderator al evenimentului, au discutat despre importanța digitalizării, apelul la inovație și dezvoltare tehnologică.

Raymond Marian, Managing Partner Marco Polo, a adus în fața participanților soluții inedite pentru provocările pieței muncii din prezent, iar, împreună cu publicul, au conturat idei și soluții despre evoluția mediului de business și a organizațiilor în viitor. Cele mai apreciate abilități și aptitudini la locul de muncă în 2023 sunt gândirea analitică, creativitatea, reziliența, flexibilitatea, curiozitatea și motivația de a învăța continuu.

În a doua parte a zilei, au avut loc cinci workshop-uri: “Tot ce trebuie să știi despre salarizare. Provocări și tendințe pentru 2023”, susținut de Lucian Cimpoieș, Inginer Software și Consultant Legislație Salarizare; “Codul Muncii”, susținut de Cristina Bidigă, avocat NNDKP; “Reconstructing employers experience in a hybrid set up. A perspective on leadership, diversity and wellbeing”, unde a vorbit Georgiana Panckeler, Head oh HR Yonder; “Cross Cultural Leadership – strategii de lucru cu angajații din alte culturi”, prezentat de Iulian Ioniță, International Facilitator & Organizational Development Consultant Colorful Cultures; “Transilvania Citadel: O experiență de învățare inedită”, prezentat de Dan Brumă, Trainig & Managing Parner Learnact.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Vlad Ciobanu: Eficiența energetică, foarte importantă la o construcție

Articolul următor
Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) a lansat programul UBBMed în cadrul Școlii de Sănătate („UBB School of Health”).

Lector de la UBB, în conducerea Asociației Europene de Sănătate Publică

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Nordic Group investește și la Izvin

Nordic Group, una un jucător important în piața distribuției de produse alimentare premium în  rețele Retail, HoReCa și…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share