Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Globetrottera nr. 1 a lumii a ajuns la Cluj. Din corporație, pe Via Transilvanica

Christine Thurmer, cea mai mare călătoare a lumii, și-a lansat, la NTT Tower din Cluj, best seller-ul său de drumeții cu încasări direcționate către noul traseu turistic Via Transilvanica (VT).
Renumita excursionistă germană străbate trasee foarte lungi, prin toată lumea, cu dotări minime | Foto: Christine Thurmer, NTT, VT, TB

Christine Thurmer, cea mai mare călătoare globală, și-a lansat, la NTT Tower din Cluj, best seller-ul său de drumeții, încasările fiind direcționate către noul traseu turistic Via Transilvanica (VT).

“În copilărie nu eram o fire foarte sportivă, am avut puține ieșiri în natură cu familia, tata savura câte o bere în aer liber. A urmat o carieră de succes în business, într-o corporație: aveam salariu bun, secretară, mașină de serviciu frumoasă. La 36 de ani am fost concediată, cel mai bun lucru care mi s-ar fi putut întâmpla pentru că mi-a oferit șansa de a face prima mea drumeție pe distanțe lungi, Pacific Crest Trail (PCT), între Mexic și SUA.

După două săptămâni pe traseu, știam că asta era ceea ce căutam. Am parcurs toate cele trei trasee de lungă distanță din SUA (Tripla Coroană: PCT, Continental Divide Trail, Appalachian Trail), unde am primit numele “Turistul german” (GT). Am renunțat la apartament, mi-am pus toate bunurile lumești într-un depozit și am pornit în jurul lumii. La 41 de ani aveam 13.000 km parcurși.

În Australia am întâlnit un ciclist britanic care făcea turul lumii. Am ajuns să pedalăm împreună șapte luni, 13.000 km. După câteva călătorii scurte pe apă, am început să vâslesc pe o tură de Yukon, apoi pe distanțe lungi. De la 48 de ani am început să scriu cărți, să fac prezentări despre călătoriile mele. Jumătate din an fac drumeții, merg cu bicicleta și vâslesc.

În celelalte șase luni lucrez la cărți și fac turnee de lectură. La 56 de ani, am parcurs 62.000 km pe jos, 30.000 km cu bicicleta, 6.500 km cu vâsla. Mă consider o persoană foarte norocoasă și fericită. Sper să-i încurajez și pe alții să urmeze un stil de viață similar prin intermediul blogului și cărților mele”.

Tot echipamentul: 5 kilograme

Ea a relatat secretele călătoriilor de anduranță. “Înainte de prima experiență a mea de acest gen, doctorul mi-a atras atenția că fără ochelari sunt oarbă ca un liliac, am 5 kg în plus, picioarele în X și talpă plată. În plus, nu urmasem nici o pregătire specifică, însă mi-am spus că viața este limitată și impredictibilă.

Mi-am planificat cu mult înainte această călătorie, am făcut o cercetare amănunțită. Întregul echipament trebuie să fie de maximum 5 kg, pentru că trebuie să străbați cel puțin 30 km / zi, indiferent de condițiile meteo. Deci tot ce pui cu tine să fie ultraușor, inclusiv periuța de dinți am calculat-o la gram.

Cortul are 920 g, rucsacul e foarte subțire – 494 g, pătură sintetică – 700 g, în loc de sac de dormit, sacul de gunoi – 56 g. Folosesc GPS-ul în primul rând, mai puțin telefonul mobil pentru că este consumator de curent. Nu iau cu mine echipament foto, pozez doar cu telefonul pe care îl încarc de obicei în bisericile pe care le vizitez.

Îl folosesc mai mult seara, pentru divertisment, audiobook-uri. Nu transport veselă decât o linguriță și un vas mic din titan pentru încălzit, băut, chiar necesități fiziologice. Nu duc cu mine prosop, săpun, perie de păr, nu îmi sunt necesare. Acolo nu ești la prezentare de modă, nu contează cum arăți în fața altora, nu te compari cu nimeni”.

Lenjeria intimă, un accesoriu inutil

“Apa o dezinfectez cu clor, nu o fierb deoarece e consum de combustibil; nu o filtrez pentru că filtrul se poate contamina și îngheață noaptea. Prepar la un mic încălzitor mămăligă, paste, mix de legume, nu și orez, pentru că durează prea mult și ia din timpul necesar expediției. Din benzinării cumpăr muesli, ciocolată, toate calculate la gramaj cât mai mic, cu minimum de ambalaj.

Nu port încălțăminte înaltă pentru că este prea rigidă și incomodă pe trasee lungi. Hainele de dormit le folosesc doar noaptea, cele care se udă le pun la uscat. Acolo ai altă viziune asupra corpului, nu te mai interesează defectele, nu porți lenjerie intimă. Nu mai contează coafura, hainele ca să te compari cu alte persoane din societate. Fericirea vine din interior, călătorul vrea doar să își împlinească visul.

O jurnalistă din Germania relata că, la prima vedere, par o persoană care nu poate să străbată mai mult de 8 km și că mai degrabă arăt ca o gospodină. Dar iată că am străbătut 62.000 km, pe mai multe continente, am devenit cea mai umblată femeie din lume”.

Între lipitorile din Japonia și urșii din Ardeal

“Îmi pun cortul de obicei între copaci pentru a fi protejat de umezeală, în plus e un adăpost contra țânțarilor. Într-o călătorie mi l-am instalat chiar într-un WC public din pădure, din aceleași motive. Nu mi-e frică să umblu noaptea în întuneric, este un avantaj în favoarea mea pentru că nu pot să fiu văzută, nici nu mi-e teamă că voi fi acostată, sunt mai multe șanse într-un mare oraș decât într-o pădure.

Cea mai dificilă călătorie a fost în Japonia, unde e o umiditate foarte mare; beam câte 6-7 litri de apă și tot storceam hainele de transpirație. Ploaia dublează greutatea cortului. Acolo sunt mulți șerpi veninoși, dar mai ales lipitori care îți sug sângele noaptea. De multe ori sunt nevoită să deviez traseul inițial din cauza unor fenomene, în Japonia l-am întrerupt, însă nu mă dau bătută, îl voi relua la un moment dat.

Experiența pe VT a fost ceva deosebit pentru mine pentru că este o combinație interesantă între cultură și natură. În România toată lumea mă întreabă două lucruri: cum de călătoresc singură și dacă nu mi-e teamă de urși. M-am împrietenit cu „tantile” de prin satele unde m-am cazat: am mâncat mămăligă, brânză, ciorbe. E simplu: în principiu mesele sunt cam la fel, doar că la prânz bei țuică, iar dimineața, lapte”.

Ce trasee principale a străbătut:

Pe jos

  • Continental Divide Trail: 5.000 km
  • Shorter hikes in Europe: 4.580 km
  • Western European Traverse: 4.500 km
  • Northern European Traverse: 4.400 km
  • Pacific Crest Trail: 4.260 km

Pe bicicletă

  • Baltic States / Finland: 7.900 km
  • Scandinavia: 5.500 km
  • Australia: 4.000 km
  • Japan: 4.000 km
  • New Zealand: 2.800 km
  • Eurovelo 6: 2.500 km

În caiac

  • Mississippi: 3.000 km
  • Yukon River: 2.200 km
  • Across Sweden: 900 km
  • Everglades: 200 km
  • BWCA: 200 km

   

Variante de anduranță: la pas sau în fugă

Lansarea a fost prefațată de cofondatorii Asociației Tășuleasa Social (ATS), inițiatoare a VT. “Avem aici două evenimente: oficializarea parteneriatului cu NTT DATA și lansarea cărții. VT are nevoie de tehnologie deoarece trebuie să fie o cărare umblată, iubită, dar și ancorată în realitate. Avem un website, o aplicație pentru care am apelat deja la ajutorul NTT DATA. Cooperare este cuvântul cheie, înseamnă mai mult decât colaborare, să nu uităm că resursele sunt din ce în ce mai limitate”, a spus Alin Uhlmann Ușeriu, președintele ATS.

“Am aflat despre Christine Thurmer că a străbătut 62.000 km, a făcut 30.000 km pe bicicletă, însă faptul că a mers pe fluviul Yukon în caiac m-a impresionant cel mai mult. Există deosebiri între noi: mie îmi place să alerg, nu să merg la pas, importantă este însă experiența către ținta finală. Eu am scris doar o carte, ea are patru best seller-uri”, a rezumat Tiberiu Ușeriu, alergător de anduranță și ultramaratonist.

“Cărare” românească, digitalizare japoneză

“Marcăm oficial intrarea noastră ca partener digital al Via Transilvanica. Suntem onorați să sprijinim acest proiect care reprezintă cu adevărat valorile noastre de bază: sustenabilitate, comunitate, curaj și diversitate. Prin această colaborare, scopul nostru este de a contribui la proiectul Via Transilvanica și la dezvoltarea comunităților locale prin valorificarea inovației și tehnologiei în vederea unui progres durabil.

Pentru a da startul parteneriatului nostru, găzduim lansarea cărții lui Christine Thurmer, o renumită excursionistă care a parcurs pe jos echivalentul a o dată și jumătate în jurul lumii. Suntem recunoscători că facem parte din această călătorie către un viitor mai conectat, mai rezistent și mai durabil”, au menționat reprezentanții companiei-gazdă.

“În mod simbolic, vom oferi una dintre bornele traseului, iar prin intermediul tehnologiei sperăm să duce acest proiect dincolo de granițele Europei, unde este deja cunoscut, în toată lumea. Christine s-a întors nu demult după o călătorie lungă în Japonia, țară de ale cărei valori eu sunt foarte atașată. Există în ADN-ul NTT DATA dorința de a avea parteneriate de lungă durată, drumuri și prietenii pe termen lung, însă acest proiect, Via Transilvanica, este unul de suflet”, a spus Maria Metz, CEO al NTT DATA România.

 

Rută turistică prin 10 județe

ATS și NTT DATA Romania au semnat un contract prin care compania devine partener digital al VT. Acesta a fost marcat prin lansarea de carte în limba română și show-ul susținute de ambasadoarea proiectului, Christine Thurmer, prima femeie care a străbătut integral VT. Volumul ,,Drumeții de lungă distanță” prezintă experiențe de viață și sfaturi practice în urma a 60.000 km parcurși pe jos, 30.000 km pe bicicletă, 6.500 km vâsliți în caiac.

La evenimente au participat mulți dintre cei care au amenajat ruta. VT reprezintă un traseu de 1.400 km prin 400 de localități și 10 județe (Suceava, Bistrița-Năsăud, Mureș, Harghita, Brașov, Sibiu, Alba, Hunedoara, Caraș-Severin, Mehedinți), împărțit în șapte ținuturi cultural-istorice. Amenajarea sa a durat aproape cinci ani, cu o investiție de 1,5 milioane €, de la 3.000 de donatori, cu sprijinul a 10.000 de voluntari.

NTT DATA, parte a NTT Group, este o companie inovatoare de servicii IT cu prezență în 50 de țări și sediul central în Tokyo. Aceasta sprijină mediul de afaceri în transformarea digitală a business-ului prin consultanță, soluții de industrie, managementul proceselor de business și digitalizarea serviciilor IT.

Cum va evolua proiectul

Administratorii VT se vor concentra pe trei zone cheie: să creeze o experiență extraordinară prin calitatea traseului (marcaje, mentenanță, informare), cazare (consolidarea rețelei existente, informarea călătorilor despre oportunități) și servicii (furnizarea de mâncare pentru drumeți); să elimine orice elemente care pot pune în pericol drumeții (câini de stână, animale sălbatice); să existe între 100.000 și 200.000 de turiști anual, față de 3.000 în anul deschiderii.

ATS se va axa pe extinderea traseului, dezvoltarea turistică, sistem de rezervări – acreditare cazări, organizare de evenimente (ateliere, tabere), servicii cu valoare adăugată (traseu ghidat, transport persoane, livrare produse achiziționate pe traseu. Bugetul anual calculat pentru VT (mentenanță, calitate, promovare, siguranță) se ridică la 350 euro/km.

“Scopul VT este de a reinventa turismul din zona rurală a României, de a facilita accesul călătorilor la comunitățile de pe traseu și la poveștile lor, pe care le ajută să se dezvolte în mod sustenabil și responsabil. Viziunea noastră este să avem un traseu de distanță lungă de clasă mondială care leagă regiuni și comunități, care ne permite să descoperim împreună Transilvania și România, cu care să ne mândrim atât local, cât și internațional”, susțin inițiatorii rutei turistice.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Austeritatea, doar pentru căței

Articolul următor

Energie regenerabilă: Municipiul Alba Iulia, model de bune practici

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share