Puterea de cumpărare a românilor a crescut anul trecut cu aproape 12% faţă de 2015, lucru care a motivat marile lanţuri de retail să se extindă agresiv. Cei mai mari operatori de hipermarketuri au ajuns anul trecut la 145 de unităţi, marii comercianţi de materiale de construcţii la 80 de magazine, iar cele mai populare branduri de haine au strâns un total de 177 de magazine până la finalul lui 2016, potrivit unui studiu DTZ Echinox.
De departe, Kaufland este cel mai mare operator de hipermarketuri din România. Nemţii aveau 50 de magazine la finalul anului trecut, dublu faţă de următorul clasat, francezii de la Auchan.
Singura reţea românească de retail care se bate cu lanţurile străine este Dedeman. Fraţii Pavăl au deschis până la finalul anului trecut 30 de magazine de bricolaj, cu şase mai multe decât următorul clasat, Praktiker.
În zona de fashion, spaniolii de la Inditex, care reunesc branduri precum Zara, Pull & Bear sau Stradivarius, au ajuns la 75 de magazine în România, mult peste cele 34 de unităţi ale suedezilor de la H&M. În clasamentul vânzătorilor de haine, locul trei este ocupat de C&A cu 27 de magazine funcţionale la sfârşitul lui 2016, iar pe locul patru se plasează New Yorker cu 25 de unităţi.
Trebuie luat în considerare că studiul DTZ Echinox este extins asupra a 27 de oraşe din ţară şi că exclude Bucureştiul, unde toţi retailerii din top au magazine deschise.
Totuşi, puterea de cumpărare a românilor este, în continuare, una dintre cele mai scăzute din spaţiul european, clasându-se pe locul 33 după veniturile disponibile pe cap de locuitor în 2016, potrivit unui studiu realizat de GfK.
Venitul disponibil pe cap de locuitor al românilor a fost de 4.181 de euro în 2016. Venitul înregistrat de România reprezintă aproximativ o treime din media europeană. În comparaţie cu 2015, România a crescut cu aproape 12% puterea nominală de cumpărare pe cap de locuitor.
Dacă comparăm cele 42 de judeţe din România, bucureştenii au cea mai mare putere de cumpărare: 6.288 de euro pe cap de locuitor, cu 50% peste media pe ţară. Această cifră plasează locuitorii capitalei la aproximativ acelaşi nivel cu locuitorii din Polonia.
Citește și:
Leadershipul în marketing al Corteva în România, onorat la Gala Capital de Excelență în Management
Maria Cîrjă, Marketing Manager pentru România și Republica Moldova la Corteva, a fost onorată cu premiul „Cel mai…
7 mai 2024
Timișoara în top 5 destinații de city-break
Englezii de la cotidianul The Independent recomandă orașul de pe Bega pentru clădirile sale istorice, dar și pentru…
7 mai 2024
Indotek Group revitalizează Plaza M cu branduri emblematice, printr-o investiție de 16 milioane de euro
Indotek Group, conglomeratul pan-european de investiții imobiliare cu sediul la Budapesta, a anunțat relansarea Plaza M, centrul său…
7 mai 2024
Compania de Apă Arieș – Furnizor de civilizație. O poveste de succes despre investiții cu finanțare europeană
Compania de Apă Arieș, înființată în anul 2007, este Operatorul Regional din regiunea Turda – Câmpia Turzii, județul…
7 mai 2024
720 milioane de euro investiți de Compania de Apă Someș S.A
Lungul drum către o infrastructură tehnologizată modernă, sustenabilă, verde și neutră din punctul de vedere al emisiilor Începând…
7 mai 2024
Șanse de angajare pentru bihoreni. Mai multe joburi cu valoare adăugată crescută
Bihorenii aflați în căutarea unui loc de muncă, sau cei care doresc să-și schimbe jobul actual, pot să-și…
7 mai 2024
Cum transformă fondurile europene infrastructura rețelei de apă și canalizare a României
“Apă curată și sanitatie” este denumirea celui de-al șaselea obiectiv din 17 identificate în total în Strategia Națională…
7 mai 2024
Un nou aquapark în Bihor, la dispoziția turiștilor, din această primăvară
Aquaparkul Venus din Băile 1 Mai se întinde pe o suprafață de 4,3 hectare, are șase piscine cu…
6 mai 2024