Borsec, brand cu o istorie de peste 200 de ani, se clasează pe prima poziţie în clasamentul celor mai vandute ape minerale din România, atât din punctul de vedere al volumelor vândute, cât şi al valorii, relevă un studio realizat de Vektor Marktforschung.
Primele zece branduri de apă îmbuteliată reprezintă împreună aproape 90% din vânzările totale, care s-au ridicat anul trecut la 2,2 miliarde de lei (peste 480 milioane de euro), arată datele companiei de cercetare itate. de piaţă Vektor Marktforschung.
În volum, aceste prime zece branduri cumulează aproximativ 83% din vânzări, pe o piaţă unde consumul s-a situat anul trecut la 1,37 miliarde de litri (circa 72 litri per capita).
Cel mai vândut brand de apă în valoare rămâne Borsec, deţinut de Romaqua Group, cea mai mare companie antreprenorială românească din industria băuturilor, cu afaceri de 693 milioane de lei. Romaqua Group este şi cel mai mare îmbuteliator de ape minerale.
„Borsec este cel mai vândut brand de apă minerală atât în valoare, cât şi în valoare”, spune Simona Stoica, statistician în cadrul Vektor Marktforschung.
Pe de altă parte, poziţia a doua este ocupată de Aqua Carpatica, cel mai tânăr brand prezent în clasament, creat de omul de afaceri Jean Valvis în 2010. Astfel, Aqua Carpatica ia locul Izvorului Alb, brand creat tot de Jean Valvis, dar care acum se află în proprietatea Coca-Cola HBC România, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor, cu afaceri de 2,2 miliarde de lei anul trecut. Aqua Carpatica era şi în primele luni din 2015 cel mai vândut brand în valoare de pe piaţa de apă îmbuteliată, conform informaţiilor furnizate anterior de Vektor Marktforschung. Izvorul Alb este apa plată îmbuteliată de Coca-Cola HBC, în timp ce Dorna şi Poiana Negri sunt brandurile de apă carbonatată.
În clasament mai sunt prezente şi brandurile Izvorul Minunilor, deţinut de fraţii Ioan şi Viorel Micula care controlează grupul European Drinks & Food, brandul Perla Harghitei, îmbuteliat de compania cu acelaşi nume, Zizin din Braşov deţinut de familia Lazăr, dar şi mărcile private. Mărcile marilor magazine au muşcat însă o bucată mică din piaţă, dar preţul lor este de cele mai multe ori mai redus faţă de cel al brandurilor consacrate.
Citește și:
Cel mai mare utilaj agricol din lume, pe ogoarele de la Terracult, județul Arad
Viitorul agriculturii este strâns legat de tehnologie. Și-au dat seama de acest lucru și reprezentanții Terracult, una dintre…
13 mai 2024
Strategiile de Dezvoltare Locală Multi-Fond, pe agenda Coop&Grow4
Coop&Grow și-a derulat în luna martie, la Miercurea Ciuc, cea de-a patra ediție, eveniment organizat de Asociația GAL…
13 mai 2024
Simex: “Mobila românească este singura ecologică 100%”
Mulți producători internaționali folosesc materiale și tehnologii care afectează sănătatea cumpărătorului, acuză reprezentanții fabricii din Sălaj. Gabriel Lavrincic,…
12 mai 2024
Conferință despre oportunitatea refinanțării creditelor
Informații utile despre oportunitatea refinanțării creditelor, despre gestionarea eficientă a finanțelor și despre soluții financiare avantajoase au avut…
11 mai 2024
Noutățile tehnologice în echipamente și soluții industriale, la IDENTICOM4
A șasea ediţie a Târgului Internațional de Tehnologie şi Industrie IDENTICOM4 are loc anul acesta, în perioada 21-23…
11 mai 2024
Creditarea bancară dă semne de revenire, dar scăderea dobânzilor se lasă așteptată
Creditarea privată este unul dintre indicatorii care arată cât de bine funcționează o economie de piață. Desigur, cu…
11 mai 2024
Cum arată planul de țară al României?
În 2012, deci acum mai bine de un deceniu, în România se vorbea de reindustrializarea țării noastre. Au…
11 mai 2024
Candidații la Primăria Oradea și CJ Bihor în fața mediului de afaceri
Șapte partide și-au trimis candidații la Primăria Municipiului Oradea și Consiliul Județean Bihor la întâlnirea organizată de Federația…
10 mai 2024