Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Se va construi drumul de legătură dintre Autostrada Transilvania (A3) şi localitatea Tureni, judeţul Cluj

Pentru construirea unui drum de legătură care să lege Autostrada Transilvania (A3) de DN1 (localitatea Tureni, judeţul Cluj) era necesară semnarea contractului cu asocierea grupului de companii  Dimex-2000 Company  – Obras Publicas y Regadios – OPR Asfalt – Autotehnorom – CON-A Operations.  CNAIR şi asocierea ce are ca leader Dimex-2000 Company au semnat vineri un document, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

Este vorba de un drum expres de 562,61 milioane de lei (fără TVA), sumă care va acoperi cheltuielile aferente lucrărilor timp de 18 luni, conform proiectului.

Pe contul personal de social media, Directorul CNAIR Cristian Pistol spune:

“Pe acest drum expres vor fi construite 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.
Drumul expres cu o lungime de circa 5 km va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime prevăzut cu separatoarele de sens” a mai scris Cristian Pistol.
Din asocierea de firme câştigătoare care a depus oferte pentru contract mai fac parte Danavi, Road Expert Design SRL, Terratest Geotehnic SA, Electro Energetica, Transilvania Impact Import Export, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, EPMC Consulting, Eurotest, All Inclusive Teste Laborator, SC Geologic Site SRL, Autotehnorom, WGS Grand Security SRL.
A pierdut contractul asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS.(Leader), Visio Construction Works, Elektra Invest, Danavi, Epser LTD, Eckon Cei, Visio Construction Works, Muzeul Olteniei Craiova, care depusese şi ea o ofertă.

Finanaţarea drumului expres de legătură dintre A3 şi DN1

Cheltuielile aferente contractului vor fi suportate din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, și de la bugetul de stat.  Bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii participă în limita sumelor aprobate anual.  Sunt acceptate şi alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. Drumul va conţine șapte poduri și viaducte. Viaductul care va traversa Valea Racilor, în dreptul kilometrului 4 va avea 258 de metri, cu șase deschideri şi va fi cel mai lung din proiectul drumului expres.

Drumul expres va fi util accesului în şi dinspre Cluj-Napoca

Se va circula mai uşor pe ruta Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida. Aglomeraţiile dinspre Gilău spre Cluj-Napoca, mai ales din şi înspre Floreşti vor putea fi  evitate graţie noului drum expres. În plus, va fi uşurat accesul spre Valea Oltului.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Finanțare de peste 55 de milioane de lei pentru dotarea școlilor din Satu Mare

Articolul următor

Hidrocentrala Tarniţa-Lăpuștești mai aproape de realizare

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share