Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ora exactă în designul interior din România s-a dat de la Cluj

300 de specialiști în domeniu, dar și mii de participanți din cadrul publicului larg au „pătruns” în acceleratorul de design Deco Days, de la BTarena. Cu acest prilej, pasionații de design, profesioniști sau amatori deopotrivă, s-au conectat la produsele și tendințele din acest domeniu. 

„Am decis să ne îndreptăm și asupra pieței interne; eram profilați pe țări precum Germania, Franța. Aici am adus câteva piese pe mobilier din lemn de stejar. Dacă în România noi avem acel stejar rustic, cu noduri, apropiat de aspectul său natural, francezii nu erau obișnuiți cu o asemenea masă din lemn. Până la urmă există o tendință tot mai conturată spre lemnul natural, autentic, începe să se se simtă la nivel european. A fost și o perioadă foarte grea pentru industria mobilei, cu pandemie, creșterea prețurilor la energie, război. Prețul lemnului a urcat foarte mult, între timp a mai scăzut, dar oricum nu va mai ajunge la cel inițial. Avem o fabrică la Huedin, din acea zonă aducem majoritatea lemnului, dar și planuri de dezvoltare în Cluj-Napoca. Ne-am apucat de o investiție într-o nouă linie, de producție, în Cluj Innovation Park, am vrea să o concretizăm cât mai repede”, afirmă Ioan Iancu, CEO al producătorului de mobilier Salice.

Osea Interiors se orientează spre branduri de canapele și fotolii ca B&B Italia, Maxalto, Molteni & C, Giorgetti. „Showroom-ul nostru este la Cluj, dar avem vânzări consistente la București și Brașov, atât pe segmentul rezidențial, cât și pe hoteluri – restaurante. La canapele, fotolii se merge pe elemente din aluminiu, lemn reciclabil, combinate cu un material stil pluș. Chiar dacă pare mai deschis la culoare, nu este atât de pretențios pe cât s-ar părea. Un client din Italia care a cumpărat o canapea de 10.000 de euro s-a trezit că, după inundațiile de acolo, plutea efectiv în apă. Am început să ne agităm că oare ce se va întâmpla, dar producătorul ne-a liniștit imediat: să îi transmitem să o lase la uscat, că își va reveni, eventual să dăm husa la curățat dacă e cazul. Și așa s-a și întâmplat: nu a pățit nimic! Noi comercializăm în principal produse fabricate în Italia, până la urmă italienii sunt cei care dau tonul în Europa în designul vestimentar și în cel interior. De multe ori obținem prețuri mai bune de la producătorii din Italia față de cei români, la o calitate incomparabil mai bună”, ne spun cei de la Osea.

De la prezentare de perdele, la un eveniment complex   

„Deco Days este un organism dinamic, ce crește organic, de la an la an. Am pregătit, de această dată, un spațiu expozițional care depășește 2.500 mp, în care 40 de branduri din domenii precum corpuri de iluminat, mobilier, flooring sau decorațiuni interacționează cu comunitatea și publicul de design interior. Un moment așteptat a fost concursul nostru de concept de amenajare, la care s-au înscris 300 de designeri, invitație tradițională către designerii și arhitecții de interior să realizeze un concept de amenajare implementat în cadrul Deco Days 2023”, a declarat Ioan Pintea, director adjunct al Mendola Fabrics, compania organizatoare, cel mai mare brand de perdele din România.

Deco Days a debutat inițial ca eveniment dedicat lansării colecției de toamnă-iarnă a Mendola Fabrics. Din 2021, s-a transformat într-un accelerator de design interior, care aduce împreună business-uri din sfera designului interior, designeri și iubitori de design. Deco Days conectează designerii și arhitecții cu business-ul, mizând pe o experiență complexă, multisenzorială pentru participanți.

Expoziția de design de la Sala Polivalentă a grupat atât producători, distribuitori sau specialiști în domeniu, cât și public interesat. Deco Days a ocupat întreg inelul de la etajul 1 al BTarena cu standuri, zone de prezentare și ateliere, lounge, dar și cu o terasă spectaculoasă, având vedere la Cluj Arena. Prezentările și workshop-urile au vizat cele mai noi tendințe și bune practici în designul de interior. Două zile au fost dedicate publicului specializat, iar alte două, celui larg. Vorbitorii au abordat, pe durata evenimentului, teme ca business know-how în design interior, designul anticriză, rolul inteligenței artificiale în designul interior, promovarea online în domeniu, randările 3D. Deco Days își propune să conecteze designerii și arhitecții cu business-ul, mizând pe o experiență complexă, multisenzorială pentru participanți.

Italienii au făcut legea

Invitați speciali au fost Camilla Bellini – Paola Leo; Ileana Răducanu – Mihai Marin; Luigi Romanelli – Jose Miguel Pellicer, Paul Koppers – Daniel Cook, Imre Zilahi și George Rășchitor.

Printre brandurile prezente s-au mai numărat Narativo, Nobila Casa, Global Design, Salice, Trend Furniture, Enipau, Mobila Dalin, Brands Furniture – DACCA, Promelek, Melth Gallery, Unique by Klausen, Stadt Construct, Sonerg, Pure Furniture, Unique Landscaping, Eglo, Prima Lighting, OSEA Interiors, Borodi Design, Inliving, Melinda Decor Art, Carpet and More, Lăstar sau Clusterul Mobilier Transilvan.

Spațiul dedicat creatorilor de obiecte pentru designul de interior a reunit creațiile designerilor români de obiect Arcasha Design, Artea, Cicaro Studio. Prezentările și workshop-urile au vizat cele mai noi tendințe și bune practici în designul de interior, fiind susținute de Camilla Bellini, Ileana Răducanu, Cosmin Todor, Sebastian Mândroiu, Victor Grosu, Anda Zota, Paul Tătar, cu implicarea Dizainar, Intento Studio, Igloo, Sinaps Media și Universitatea de Artă și Design.

Deco Days a găzduit, la Sala Polivalentă din Cluj-Napoca, în perioada 7-10 septembrie, concepte de amenajare, activități de brand, spații experiențiale complexe, workshop-uri, discuții cu invitați consacrați. Investiția se ridică la 100.000 de euro. Organizatorii au mizat, la această ediție, pe un public de 3.500 de persoane (în creștere cu 20% față de anul trecut), pe 300 de designeri și pe 55 de business-uri expozante.

 Ce au dezbătut specialiștii

  • Designul anticriză, cum să mergi mai departe (Natalia Berezovskaia)
  • Armonia interioară: de la estetică la acustica în design (Narativo)
  • Business know-how-ul în designul interior (Dachin)
  • Aparatajul decorativ și modular (Promelek)
  • Arhitectura și designul ceramicii (ImarCom)
  • Cum să faci design și să fii cool în rețelele sociale (Camilla Bellini)
  • Iluminarea arhitecturală (Lyset)
  • Cum îți mărești costul serviciilor de design interior (IDBS)
  • Ce poate să facă lemnul pentru tine (Enipau)
  • Lumea textilelor pentru casă (Nobila Casa)
  • Vizualizările 3D în arhitectura de interior (Paul Tătar)
  • AI – viitorul designului interior (Sebastian Mîndroiu)
  • Cum să pornești un proiect de la zero (Ileana Răducanu)

Teme cu implicarea publicul larg

  • Creația în designul interior prin colaborare de lungă durată (Dacca)
  • Personalizarea interioarelor cu decorațiuni (Adela Pârvu)
  • Culori, forme, sezonalitate în amenajarea mesei (Chef’s Home)
  • Lumina în designul de interior (Mihai Caraghiaur)
  • Design prin culoare (Cristina Joia)
  • Importanța designului de interior (Design Life)

Finaliștii competiției conceptelor de amenajare

Locul 1: Alexandru Cosma “Minimalist Living”

Locul 2: Andrea Astalîș – “Calmanook”

Locul 3: David Grozav – “Cuibărind sub soarele de dimineață”

Locul 4: Conic Design Studio – “Nostalgia with a Twist”.

Călin POENARU

Articol publicat în ediția cu nr. 122 a revistei Transilvania Business.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Povestea industriei constructoare de mașini românești merge mai departe și se consolidează global. 70 de ani de IRUM

Articolul următor

O nouă ediție a Regional Air Transport Conference organizată la Aeroportul Internațional Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share