Peste 70 de parlamentari propun aprobarea obiectivului de investiții autostrada Iași – Târgu Mureș, denumită generic „Autostrada Unirii”. Dacă propunerea legislativă va fi adoptată, proiectul va fi coordonat de Ministerul Transporturilor, urmând ca acesta să fie realizat din credite externe și din fonduri europene, în termen de patru ani de la intrarea în vigoare.
„Lipsa unui tronson de drum, care să conecteze Regiunea de Nord-Est de Vestul țării, a condus la un decalaj pronunțat în ceea ce privește dezvoltarea regiunilor. În timp, discrepanța va deveni din ce în ce mai mare, iar acest lucru se traduce prin depopulare, demoralizare și o slabă industrializare. Necesitatea acestei autostrăzi este argumentată și în Strategia de dezvoltare teritorială a României, document adoptat în octombrie 2016 de către Guvernul României, în care se precizează faptul că regiunile extracarpatice sunt cele mai puțin dezvoltate, printre cele mai sărace județe fiind enumerat și Iașiul. Din totalul de 13 județe enumerate, jumătate sunt din Regiunea de Nord-Est a țării. În continuare, în strategie se menționează și faptul că disparitățile urban-rural intrajudețene sunt maxime în județele Cluj, Iași și Dolj”, arată inițiatorii proiectului de lege.
Propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Unirii” poate fi considerat un proiect transpartinic, deoarece a fost inițiat de senatori și deputați din aproape toate grupurile parlamentare, inclusiv minorități naționale, cu excepția ALDE.
Argumentele sunt susținute și de Asociația Pro Infrastructura care precizează că autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni va aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie.
Până la promulgare, propunerea legislativă are un drum lung de parcurs. Mai întâi aceasta trebuie să primească avizele consultative de la comisiile de specialitate, precum și raportul final de la comisia sesizată în fond. Ulterior, propunerea va fi supusă votului în plenul Senatului și, dacă votul va fi unul pozitiv, aceasta va ajunge în Camera colegilor deputați, unde va parcurge același drum ca și în Camera Superioară. Dacă va primi și votul deputaților, propunerea va ajunge la președintele Iohannis pentru promulgare.
Citește și:
E gata infrastructura Centrului de Patologie Neurovasculară Cluj
Antreprenorul Construcții Erbașu București (CEB) a avansat cu lucrările la Centrul de Patologie Neurovasculară și Neurochirurgie (CPNN). “La nivelul…
5 mai 2024
Oradea va avea o autobază nouă și depou de tramvaie modernizat
Săptămâna trecută, Primăria Oradea a depus spre finanțare un mega proiect de peste 56 de milioane de euro…
5 mai 2024
PORR a forat primul km de tunel de pe Autostrada Sibiu – Pitești
Lucrările de pe Lotul 4 de pe viitoarea Autostradă Sibiu – Pitești nu se opresc nici de Paște.…
3 mai 2024
Decorint a renovat sediul DNA Cluj. Cum arată clădirea
Societatea de construcții a raportat terminarea lucrărilor la clădirea de pe str. Dorobanților, unde funcționează serviciul teritorial al…
2 mai 2024
Cum se pierde vremea pe Centura Metropolitană Cluj. Studiu de caz
Municipalitatea din Cluj-Napoca a tergiversat finalizarea licitației pentru Centura Metropolitană (CMC), deși eșecul era evident, susține un expert…
2 mai 2024
O asociere unde lider este Leko Construct va realiza Parcul Industrial Marghita
Asocierea de firme Leko Construct – Inteco Holding – Electro Excel Green Consulting – Rono Aqua – Caloria…
2 mai 2024
Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 5, estimată a fi dată în trafic la finalul anului
„Într-o zonă se toarnă deja suprabetonarea, acolo unde s-a finalizat armătura”. ♦ Lucrările pe Secțiunea 5 din Autostrada…
2 mai 2024
Dacia Asphalt și Diferit au modernizat căile de acces spre Mărișel și Mărgău
Două drumuri din zona montană a Clujului au fost reabilitate, la inițiativa forului județean, cu fonduri europene. Președintele…
1 mai 2024