Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, dorește accelerarea proiectului autostrăzii Sibiu-Pitești, astfel încât, în 2017, ar putea fi demarate procedurile de achiziție publică pentru proiectare și execuție.
Răzvan Cuc a declarat, vineri, în ședința comisiilor de specialitate ale Parlamentului, reunite, că prioritățile mandatului său sunt în principal axate pe câteva proiecte de investiții mari, cum ar fi continuarea lucrărilor pe fostul coridor IV, actualul coridor Rin-Dunăre, unde se găsește autostrada Sibiu — Pitești.
“Pentru capete, adică secțiunea 1 Sibiu — Boița, respectiv secțiunea 5 Pitești — Curtea de Argeș, documentațiile tehnice aferente au fost predate către beneficiari și în acest moment sunt în analiză. În acest context, vom încerca o abordare de accelerare a proiectului, ținând cont de importanța majoră a acestuia, respectiv vom încerca în anul 2017 să demarăm procedurile de achiziție publică pentru proiectare și execuție (pentru capete — n. r.)”, a spus ministrul.
Însă, potrivit acestuia, un obstacol important este obținerea acordului de mediu, fiind necesară o conlucrare foarte bună între Ministerul Transporturilor și cel al Mediului.
“Precizez că un obstacol important care trebuie depășit îl constituie obținerea acordului de mediu, pe care beneficiarul își propune să îl obțină la nivel de detaliu pentru cele două secțiuni menționate, adică 1 și 5, iar pentru restul secțiunilor — 2, 3 și 4, adică cele din mijloc — să fie obținut acordul de mediu la nivel de principiu. Aici este nevoie de o conlucrare foarte bună între cele două ministere, respectiv cel al Transporturilor și al Mediului”, a explicat Răzvan Cuc.
Argumentând respingerea unui amendament, șeful de la Transporturi a spus că în buget este prevăzută suma de 21 de milioane de lei, finanțare din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), pentru studiile de fezabilitate necesare.
“La acest obiectiv avem prevăzută suma de 21 milioane de lei finanțare din POIM. Intenționăm să scoatem capetele la licitație pentru proiect tehnic și execuție și să finalizăm studiile de fezabilitate pentru cele trei tronsoane (din mijloc — n. r.). Avem 21 de milioane de lei alocate pentru studiile de fezabilitate”, a subliniat ministrul Transporturilor.
La jumătatea lunii noiembrie 2016, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat traseul pentru ultimele două secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești.
Traseul întreg al Autostrăzii Sibiu-Pitești, în lungime de circa 123 de kilometri, este: Secțiunea 1, Sibiu-Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente; Secțiunea 2, Boița-Racoviță, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță; Secțiunea 3, Racoviță-Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Baiașului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului; Secțiunea 4, Văleni — Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului, face legătură cu localitatea Curtea de Argeș; secțiunea 5, Curtea de Argeș-Pitești, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă, prin Valea Argeșului, și secțiunea 6, care constă în reabilitarea a 14 km drum național, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.
Master Planul General de Transport prevede pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești o sumă estimată de 1,6 miliarde de euro.
Ministerul Transporturilor are prevăzut pentru anul 2017 un buget de 13,761 miliarde de lei, în creștere cu 60,33% raportat la execuția preliminată pe 2016, care a fost de 8,583 miliarde de lei.
Citește și:
S-a semnat contractul pentru Parcul de Specializare Inteligentă Ștei
Marți, 7 mai 2024, la Primăria Ștei a fost semnat contractul de execuție pentru Parcul de Specializare Inteligentă…
7 mai 2024
Compania de Apă Arieș – Furnizor de civilizație. O poveste de succes despre investiții cu finanțare europeană
Compania de Apă Arieș, înființată în anul 2007, este Operatorul Regional din regiunea Turda – Câmpia Turzii, județul…
7 mai 2024
720 milioane de euro investiți de Compania de Apă Someș S.A
Lungul drum către o infrastructură tehnologizată modernă, sustenabilă, verde și neutră din punctul de vedere al emisiilor Începând…
7 mai 2024
Cum transformă fondurile europene infrastructura rețelei de apă și canalizare a României
“Apă curată și sanitatie” este denumirea celui de-al șaselea obiectiv din 17 identificate în total în Strategia Națională…
7 mai 2024
Universitățile, calea scurtă către giganții economici ai Japoniei
Alin Nistor, conferențiar universitar la Facultatea de Business, a organizat prima reuniune majoră din afara Bucureștiului a marilor…
7 mai 2024
E gata infrastructura Centrului de Patologie Neurovasculară Cluj
Antreprenorul Construcții Erbașu București (CEB) a avansat cu lucrările la Centrul de Patologie Neurovasculară și Neurochirurgie (CPNN). “La nivelul…
5 mai 2024
Oradea va avea o autobază nouă și depou de tramvaie modernizat
Săptămâna trecută, Primăria Oradea a depus spre finanțare un mega proiect de peste 56 de milioane de euro…
5 mai 2024
PORR a forat primul km de tunel de pe Autostrada Sibiu – Pitești
Lucrările de pe Lotul 4 de pe viitoarea Autostradă Sibiu – Pitești nu se opresc nici de Paște.…
3 mai 2024